شکایت ترامپ از هریس

اقتصاد ایران: کمپین دونالد ترامپ شکایتی را در کمیسیون انتخاباتی فدرال علیه کمپین کامالا هریس به دلیل تصاحب غیرقانونی پول‌های نقد کمپین بایدن تنظیم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین دونالد ترامپ شکایتی را در کمیسیون انتخاباتی فدرال تنظیم کرد و در آن کمپین کاملا هریس را به تصاحب غیرقانونی سرمایه نقدی کمپین بایدن هنگام کناره گیری او از رقابت های انتخاباتی، متهم کرد.

این شکایت نامه که نیویورک تایمز گزارش آن را منتشر کرد، پس از آن در کمیسیون انتخاباتی فدرال مطرح شد که پس از اعلام رسمی جو بایدن مبنی بر کناره گیری از انتخابات، حساب کمپین بایدن، نام خود را به «هریس برای ریاست جمهوری» تغییر داد.

دیوید وارینگتون مشاور کمپین ترامپ در این شکایت نامه نوشت: کامالا هریس می خواهد 91/5 میلیون دلار وجه نقدی باقی مانده در حساب کمپین بایدن را سرقت کند. پولی که وقیحانه گرفته شده که بزرگترین سهم جداگانه را تشکیل می دهد و بزرگترین نقض در تاریخ قانون 1971 کمپین انتخاباتی فدرال است.

کمپین ترامپ در این شکایت نامه، خواستار مسدود شدن دسترسی هریس به کمک های مالی اهدا شده به کمپین بایدن شده است. در حالی که اغلب کارشناسان مالی معتقدند که هریس دسترسی درست و قانونی به این وجوه دارد زیرا هریس مورد تایید بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری است. مشخص نیست که در نهایت کمیسیون انتخاباتی فدرال در این باره چه حکمی خواهد داد.

این در حالی است که کمپین هریس در 24 ساعت اول راه اندازی پس از کناره گیری بایدن، بیش از 80 میلیون دلار کمک مالی را از سوی مردم جمع آوری کرد.

در همین حال سین کوکسی، رئیس جمهوری خواه کمیسیون انتخاباتی فدرال که منصوب ترامپ است، برای ایستادگی در برابر دسترسی هریس به این سرمایه، اعلام آمادگی کرد.

کمیسیونر سابق حزب دموکرات در مصاحبه با نشریه هیل ضمن عقب نشینی از این موضع که هریس نمی تواند به این سرمایه دسترسی داشته باشد، اظهار کرد کاملا روشن است که هریس می تواند از کمیته کمپین و سرمایه آن استفاده کند.

سخنگوی کمپین هریس در این باره در بیانیه ای گفت: تیم هریس به بیش از 250 دفتر هماهنگی و بیش از 1300 کارکنان هماهنگ کننده در سراسر ایالت های رقابتی و نیز 240 میلیون دلار پول نقدی که در این هفته با راه اندازی کمپین داشتیم، که بیش از 100 میلیون دلار آن در 36 ساعات آغازین کمپین جمع آوری شده بود و همچنین به 58 هزار داوطلب ثبت نامی، متکی است.  

جو بایدن روز یکشنبه با انتشار نامه‌ای در حساب ایکس خود نوشت: معتقدم به نفع حزب من و کشورم است که کناره گیری کنم و بر روی تحقق وظایفم به عنوان رئیس جمهور در باقی مانده دوره‌ام تمرکز کنم.

بایدن بلافاصله پس از اعلام خبر کناره‌گیری، در بیانیه جداگانه‌ای از کامالا هریس اعلام حمایت کرد، این اقدام بلافاصله مورد حمایت انجمن حزبی سیاه‌پوستان کنگره، بسیاری از اهداکنندگان اصلی کمک‌های مالی و برخی قانون‌گذاران قرار گرفت.

وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز من می‌خواهم حمایت کامل خود را از کامالا هریس به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال جاری اعلام کنم. دموکرات‌ها! وقت آن است که کنار یکدیگر قرار بگیریم و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را شکست دهیم.

«کامالا هریس» معاون جو بایدن پس از کناره‌گیری وی از رقابت انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: افتخار می‌کنم که حمایت رئیس جمهور بایدن را به دست آورده‌ام، برای پیروزی تلاش خواهم کرد.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای متحد کردن حزب دموکرات و متحد کردن مردم خود برای شکست دونالد ترامپ به کار خواهم گرفت.

اعلام کناره گیری بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی است که درخواست های درون حزب دموکرات برای کناره گیری وی افزایش یافته بود. اما حتی پیش از کناره گیری بایدن، نام هریس به عنوان نامزد احتمالی مطرح شد. معاون رئیس جمهور مزایای بسیاری نسبت به دیگر افراد مطرح شده برای جایگزینی بایدن دارد.

هریس باید برای تضمین نامزدی اش در کنوانسیون دموکرات ها در ماه آگوست، حمایت دستکم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را بدست آورد.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ