«خوانشی بر دلالت‌های تربیتی»و کارخانه انسان‌سازی مدنظر رهبرانقلاب

اقتصاد ایران: معاون اجرایی اندیشکده مرآت گفت: کتاب «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی» دربرگیرنده مدل کارخانه انسان‌سازی بر مبنای دیدگاه رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی» نوشته حجت‌الاسلام محمد رحمانی عصر یکشنبه ۳۱ تیر با حضور جمعی از فعالان حوزه و دانشگاه در خانه اندیشه‌ورزان رونمایی شد.

در این مراسم نبی معاون اجرایی اندیشکده مرآت با اشاره به کتاب «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی» گفت: این کتاب حاصل چندین نشست تخصصی خوانش است که تاکنون در دو فصل برگزار شده و فصل سوم آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی فعالیت‌های اندیشکده مرآت را به چهار بخش اصلی تقسیم کرد و گفت: بخش اول تدوین اسناد راهبردی برای مجموعه‌های تربیتی که تا کنون منجر به تدوین اسناد راهبردی بیش از ۳۰ مرکز مهم تربیتی و فرهنگی شده است. بخش دوم را می توان به تجربه‌نگاری طرح‌های فرهنگی و تربیتی به منظور جلوگیری از اتلاف منابع سازمان‌ها اشاره کرد.

معاون اجرایی اندیشکده مرآت گفت: بخش سوم مربوط به پژوهش‌های بنیادین با نگارش و چاپ کتاب‌های متعدد مانند «مدیریت سازمان مبتنی بر سنن الهی» و «الگوی خدمات اجتماعی از دیدگاه امین انقلاب» می شود. همچنین بخش چهارم فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری محافل، نشست‌ها و دوره‌های تدوین استراتژی برای فعالین فرهنگی است.

«خوانشی بر دلالت‌های تربیتی»و کارخانه انسان‌سازی مدنظر رهبرانقلاب

در ادامه حجت‌الاسلام محمد رحمانی، نویسنده کتاب «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی» از اهمیت توجه به مسئله تعلیم و تربیت از دیدگاه مقام معظم رهبری و ضرورت بازخوانی اندیشه‌های ایشان در این زمینه صحبت کرد و گفت: این کتاب تلاش دارد تا نوآوری‌های اندیشه‌ای رهبری در حوزه تعلیم و تربیت را تبیین نماید. همچنین در این کتاب به چهار اندیشه ویژه رهبری اشاره کرده است.

وی افزود: خوانش اول در نظام اهداف تعلیم و تربیت، توجه به اهداف که نتایج متفاوتی در تربیت افراد ایجاد می‌کند. خوانش دوم نیز در حوزه قوانین و سنت‌های تربیتی، رعایت سنت‌ها و قوانین تربیتی که منجر به تربیت مطلوب می‌شود. خوانش سوم معماری تعلیم و تربیت، ارائه مدل کارخانه انسان‌سازی بر مبنای دیدگاه رهبری است که شامل عدالت، ولایت طولی و ولایت عرضی بوده خوانش چهارم نیز ملاحظات تربیت دینی، زاویه نگاهی که رهبری به امر تربیت دینی دارد و در تحلیل سبک زیسته ایشان قابل مشاهده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ