ابرخودرو SU7 اولترا شیائومی سال آینده از راه می‌رسد

اقتصاد ایران: ابرخودرو شیائومی SU7 اولترا با ۱۵۴۸ اسب‌بخار قدرت و عملکردی خیره‌کننده وارد خیابان‌ها می‌شود.

شیائومی پس از رونمایی یکی از قدرتمند‌ترین کانسپت‌های خودروهای برقی، عرضه‌ی نسخه جاده‌ای خودرو SU7 اولترا را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ تایید کرد. این نسخه‌ی قدرتمند، بر اساس موفقیت خیره‌کننده‌ی مدل اولیه SU7 ساخته شده و قول تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از رانندگی را هم در پیست و هم در جاده‌ها می‌دهد.

هفته‌ی گذشته کانسپت SU7 اولترا با مشخصات فنی خیره‌کننده‌ی خود رونمایی شد. طبق گفته‌های لی جون، مدیرعامل شیائومی، انتظار می‌رود که اکثر اجزای این کانسپت به مدل نهایی تولید انبوه راه پیدا کنند. نسخه‌ی Ultra همان ساختار شاسی، پیکربندی سه موتوره و باتری را حفظ خواهد کرد که نوید عملکردی در راستای توانایی‌های نمونه اولیه را می‌دهد.

کانسپت SU7 Ultra به سه موتور الکتریکی قدرتمند که توسط خود شیائومی توسعه یافته‌اند مجهز شده است. دو موتور V8s در عقب که با سرعت خیره‌کننده‌ی ۲۷,۲۰۰ دور در دقیقه می‌چرخند و یک موتور V6s که چرخ‌های جلو را به‌حرکت در می‌آورد. این پیکربندی خروجی ترکیبی ۱,۵۴۸ اسب‌بخار را تولید می‌کند و خودرو را قادر می‌سازد تا در ۱٫۹۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در ۵٫۹۸ ثانیه، به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. در نسخه‌ی کانسپت، SU7 اولترا می‌تواند به حداکثر سرعتی فراتر از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

عملکرد استثنایی SU7 اولترا فراتر از قدرت پیشرانه است. این خودرو از باتری Qilin II شرکت CATL بهره می‌برد که به‌دلیل قابلیت‌های تخلیه‌ی سریع و پشتیبانی از ضریب شارژ 5.2C شناخته شده است.

ابر خودرو شیائومی SU7 Ultra
Xiaomi

سیستم ترمز SU7 Ultra با کالیپرهای شش پیستونی فورج شده در تمام چرخ‌ها، نیروی توقف استثنایی را ارائه می‌کند که برای خودرویی با این سطح عملکرد ضروری است. شیائومی ادعا می‌کند که ترمز احیاکنند‌‌ه‌ی بازتنظیم‌شد‌ه‌ی موتورهای الکتریکی در کنار ترمزهای مکانیکی، می‌تواند نیروی توقف خیره‌کننده‌ای معادل 2.36g را ارائه دهد.

درحالی‌که نمونه‌ی اولیه از بدنه‌ای تماماً فیبر کربنی بهره می‌برد، لی جون تأیید کرد که نسخه نهایی برای پایین نگهداشتن قیمت، این ویژگی را نخواهد داشت. این تصمیم تعادل خوبی بین عملکرد و قیمت ایجاد می‌کند و باعث می‌شود SU7 Ultra به گزینه‌ای بالقوه جذاب برای طیف کمی گسترده‌تری از مشتریان تبدیل شود.

مقالات مرتبط
  • ابرخودرو برقی شیائومی SU7 اولترا معرفی شد؛ شتاب صفر تا ۱۰۰ فقط در ۱٫۹۷ ثانیه! [تماشا کنید]
  • خودرو شیائومی SU7 از بازار چین خارج نمی‌شود

قیمت خودرو SU7 Ultra هنوز دقیقاً مشخص نشده است. لی جون اطمینان می‌دهد که قیمت این خودرو تنها اندکی گران‌تر از مدل‌های موجود SU7 خواهد بود که قیمت پایه‌ی آن‌ها از حدود ۲۹,۷۰۰ دلار برای نسخه‌ی استاندارد شروع می‌شود. به‌نظر می‌رسد منظور وی کمی گران‌تر از نسخه SU7 Max باشد که با حدود ۴۱٬۹۰۶ دلار به فروش می‌رسد.

اخیراً طی یک افشاگری، قیمت SU7 Ultra با نسخه‌ی سه موتوره فاش شد. براساس اطلاعات این افشاگری، خودرو مذکور اطلاعات نزدیکی به SU7 Ultra داشت و قیمت آن تقریباً ۴۷٬۵۰۰ دلار اعلام شد. جالب است بدانید که رقیب نزدیک این خودرو یعنی Zeekr 001 FR با ۱٬۲۶۵ اسب‌بخار قدرت بیش از ۱۴۰٬۰۰۰ دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ