تغییر ناگهانی لحن زلنسکی؛ «باید هرچه زودتر جنگ را خاتمه دهیم»!

اقتصاد ایران: رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی غیرمنتظره گفته است که «اوکراین باید هر چه زودتر جنگ با روسیه را پایان دهد!»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگو با پیترو پارولین، دبیر روابط خارجی کلیسای واتیکان، با فاصله گرفتن از مواضع قبلی‌اش درباره جنگ جاری در اوکراین، گفت که این کشور باید هرچه سریعتر جنگ با روسیه را خاتمه دهد!

زلنسکی در این ملاقات گفت: فکر می‌کنم همه درک می‌کنیم که برای نجات جان انسان‌‎ها، باید هرچه زودتر این جنگ را خاتمه بدهیم.

رئیس جمهور اوکراین که همواره از مقاومت برابر روسیه صحبت کرده است، هفته گذشته در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی جهانی ابراز امیدواری کرد که «مرحله پرالتهاب جنگ تا پایان امسال تمام شود» و اینکه «هیچکس نمی‌خواهد که جنگ ۱۰ سال دیگر یا بیشتر ادامه یابد.»

با این حال، وی در همان گفت‌وگو مدعی شد که راه‌حل او برای متحدان غربی اوکراین، موافقت با «فرمول صلح» زلنسکی و ارائه آن به روسیه به عنوان یک بلوک متحد است.

زلنسکی یک ماه پیش از انتشار فرمول به اصطلاح صلحش، فرمانی را امضا کرد که هر گونه مذاکره با روسیه مادامی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روی کار است، ممنوع خواهد بود.

با این حال، تمایل ناگهانی وی برای پایان جنگ آن هم «در اسرع وقت»، تفاوت محسوسی با لحن وی و کی‌یف در ماه مارس دارد. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در آن برهه کی‌یف را ترغیب کرده بود که شجاعت به خرج داده و پرچم سفید(تسلیم) و مذاکره با روسیه را بالا ببرد.

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در آن برهه در پاسخ به اظهارات پاپ گفت که «پرچم ما زرد و آبی است و هرگز پرچم دیگری را برافراشته نخواهیم کرد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ