محدودیتی در تخصیص ارز به دانش بنیان‌های صادراتی نداریم

اقتصاد ایران: رئیس هیات عامل صندوق توسعه‌ ملی گفت: با وجود برخی صحبت ها، ما هیچ محدودیتی در تخصیص ارز به دانش بنیان های صادراتی در صندوق توسعه ملی نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهدی غضنفری در آئین معرفی برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان در سالن همایش‌های صدا وسیما اظهار کرد: صندوق توسعه ملی سالهاست که تسهیلات ریالی برای اعطا به فعالان حوزه دانش بنیان به واسطه صندوق نوآوری و شکوفاییی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: با وجود برخی صحبت ها، ما هیچ محدودیتی در تخصیص ارز به دانش بنیان های صادراتی در صندوق توسعه ملی نداریم.

مدیر صندوق توسعه ملی ادامه داد: از فناوری‌های نوین، حمایت از حوزه هوش مصنوعی را هدفگذاری کرده ایم و برنامه جدید دیگر ما سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های غزال دانش بنیان خواهد بود.

غضنفری، همچنین از ایجاد هاب فناوری های نوپدید و صندوق نوآوری و پژوهش خبر داد افزود: این صندوق مختص حوزه هوش مصنوعی در کشور است.

وی با بیان اینکه، تاکنون ۲.۵ همت برای سرمایه گذاری در اپراتوری هوش مصنوعی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافته است گفت:صندوق توسعه ملی سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که از آمادگی لازم برای سرمایه گذاری بر روی فعالیت شرکت‌های دانش بنیانی که بازگشت ارزی و سرمایه دارند برخوردار است.

غضنفری در بخش دیگری از سخنانش یکی از خطراتی که حوزه دانش بنیان را تهدید می کند توجه به تولید بیش از توجه به اقتصاد تولید دانست و گفت:ما در وزارت صمت به مسئول تولید کننده نیاز نداریم بلکه به افرادی نیازمندیم که اقتصاد صنعت، دارو، کشاورزی و انرژی را درک کند و این حوزه ها را بشناسد.

وی با تاکید بر اینکه، کار فنی را باید دانش بنیان ها انجام دهند و بخش های دولتی باید تنها بر سیاستگذاری متمرکز شوند افزود: ما در صندوق توسعه ملی تلاش می کنیم منابع این صندوق به بیراهه ها از جمله تامین بودجه های جاری به جای بودجه عمرانی، اعطای تسهیلات به بانک ها و همچنین بنگاه‌داری اختصاص نیابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ