آلمان فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ را ممنوع کرد

اقتصاد ایران: وزارت کشور آلمان در اقدامی جنجالی فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و شعبه‌های آن در سراسر ایالات فدرال آلمان را ممنوع کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، مدت ها است که گمانه زنی هایی در مورد ممنوعیت احتمالی مرکز اسلامی هامبورگ و شعب آن در سایر ایالت های فدرال آلمان وجود دارد. اکنون وزیر کشور فدرال آلمان تصمیم نهایی در این باره را اتخاذ کرده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان به این ترتیب یک انجمن اسلامگرای فعال ملی را که به توصیف سازمان اطلاعات داخلی آلمان "مرکز تبلیغاتی مهم ایران در اروپا" است، را ممنوع کرده است. برای اجرای حکم ممنوعیت مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) و پنج سازمان زیرمجموعه، افسران پلیس آلمان مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) را به همراه مسجد امام علی و سایر ساختمان‌های مربوطه در مجموع در هشت ایالت فدرال در اوایل صبح امروز (چهارشنبه) بازرسی کردند.

نانسی فایزر تاکید کرد: برای من بسیار مهم است که یک تمایز واضح قائل شوم: ما علیه یک دین عمل نمی کنیم. مسئله مذهب و مذهب صلح آمیز شیعه صراحتاً تحت تأثیر این ممنوعیت قرار نمی گیرد.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که که در مجموع چهار مسجد شیعیان در نتیجه این ممنوعیت بسته خواهند شد. حدود 150 تا 200 انجمن شیعی در آلمان وجود دارد.

بر اساس این بیانیه، تفتیش ها و عملیات های جستجویی در ارتباط با این ممنوعیت در مجموع 53 ملک در هامبورگ، برمن، برلین، نیدرزاکسن، مکلنبورگ-پومرانی غربی، هسن، نوردراین-وستفالن و بایرن صورت گرفت.

وزارت کشور فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود مدعی شد IZH یک سازمان اسلام گرای افراطی است که اهداف خلاف قانون اساسی را دنبال می کند. فایزر گفت که پس از جستجوهای گسترده علیه IZH در نوامبر گذشته، ظن جدی تایید شد. به ادعای وی ایدئولوژی این باشگاه علیه حقوق زنان، علیه یک قوه قضاییه مستقل و دولت دموکراتیک آلمان است.

وزیر کشور فدرال آلمان همچنین توضیح داد: علاوه بر این، «مرکز اسلامی هامبورگ» و سازمان‌های زیرمجموعه آن، از حزب‌الله حمایت می‌کنند و یهودستیزی تهاجمی را گسترش می‌دهند. کمیته یهودیان آمریکا برلین از این ممنوعیت استقبال کرد.

ده‌ها افسر پلیس بامداد امروز مسجد آبی هامبورگ را محاصره کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آلمان، آنها شروع به جستجو در این مکان مقدس شیعیان کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ