اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه سلامت در ۳۴ ماه فعالیت دولت مردمی

اقتصاد ایران: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی طی ۳۴ ماه فعالیت دولت مردمی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۰ هزار و ۶۵۹ نیرو نیز جذب، استخدام و تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهروز رحیمی گفت: از ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه ۳ هزار و ۱۶۴ پروژه به تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی پروژه‌های بهداشتی اختصاص داشته است.

وی همچنین از انجام ۱۲۷ پروژه بیمارستانی، ۳۵ بلوک زایمانی، ۴۹ کلینیک ویژه و تخصصی، ۳۸۹ پروژه فوریت‌های پزشکی، ۷۹ خوابگاه متاهلی و مجردی، ۱۳۵ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی نام برد و بیان داشت: در طول ۳۴ ماه گذشته ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور افزوده شد، ۷۱ تجهیزات سرمایه‌ای و ۸۱۴ تجهیزات آزمایشگاهی نیز خریداری و به مراکز مربوطه واگذار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به ۵۴۷ مصوبه سفرهای استانی رییس جمهور شهید در حوزه سلامت، گفت: کل اعتبارات تعهد شده در این سفرها ۵۲۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال بوده که ۲۴۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون اختصاص یافته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و استخدام ۳۵۰۰ کارشناس فوریت‌های پزشکی از اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.

وی اضافه کرد: خریداری ۵ هزار و ۵۳۲ دستگاه موتورسیکلت برای کارکنان بهداشتی در مناطقی که خودرو امکان تردد ندارد، افزایش دفاتر خدمات سلامت از ۱۶۵ به ۴۶۵ دفتر، رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات برنامه پزشکی خانواده روستایی و ۱۹۵ درصدی اعتبارات برنامه پزشکی خانواده شهری، استخدام ۴۳۰۰ بهورز، جذب ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی، استخدام ۷۰۰ کارشناس تغذیه و ۶۴۰۰ مراقب سلامت و خریداری ۵۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی برای بخش بهداشت از دیگر اقدامات توسعه‌ای حوزه سلامت در ۳۴ ماه دولت مردمی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به توسعه سلامت در بخش جوانی جمعیت، گفت: تکمیل و تجهیز ۷۲ خوابگاه دانشجویی، تکمیل و راه‌اندازی بلوک‌های زایمانی و ناباروری، استخدام ۱۵۷۲ ماما، افزایش حق اولاد و حق تاهل در احکام استخدامی، اجرای کامل مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ایجاد ساختار مرکزی جوانی جمعیت در ستاد وزارت بهداشت، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در ستاد و دانشگاه‌ها و تامین مالی برنامه های کشوری جوانی جمعیت، اهم اقدامات انجام شده در این حوزه در دولت مردمی بوده است.


بنابر اعلام وزارت بهداشت، رحیمی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و هیات همراه، ابراز داشت: برخی از پروژه‌هایی که سال‌ها بر زمین مانده بود توسط ایشان افتتاح شد که از آن جمله می توان به کلان بیمارستان‌های حضرت مهدی (عج) و غدیر در تهران اشاره کرد.‌

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ