قوانین حمل پرچم در مسابقات المپیک ۲۰۲۴

اقتصاد ایران: برگزارکنندگان رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، برای حمل پرچم در این مسابقات قوانین و مقرراتی را وضع کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های المپیک رقابتی جهانی است و فرصتی را برای تماشاگران فراهم می‌کند که بتوانند از ورزشکاران کشورشان حمایت کنند و شور و هیجان خود را بروز دهند. پرچم‌ها یکی از اجزای جدا نشدنی از رویدادهای ورزشی و مسابقات بزرگ هستند و در طول بازی‌های المپیک نیز جلوه ای خاص به این مسابقات می بخشند. با این حال استفاده از پرچم ها و حمل آنها از سوی سازمان دهندگان المپیک با قوانین و مقرراتی همراه است.

وب‌سایت رسمی مسابقات اعلام کرده است که آوردن پرچم‌های کشورهایی که ورزشکاران آنها به طور انفرادی و به عنوان ورزشکاران بی‌طرف شرکت می‌کنند - اعم از پرچم‌های فعلی و تاریخی - و هر شیء دیگری که ممکن است به این کشورها مرتبط باشد، در تمامی سایت‌های رسمی المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع است.

به عبارت دیگر، فقط پرچم رسمی کشورهایی که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند در بازی های المپیک مجاز است و ضمن اینکه این پرچم ها نباید دسته هایی داشته باشد که موجب تماشاگران و دیگر افراد شود.

به این ترتیب، برافراشتن پرچم کشورهای روسیه و بلاروس در جریان بازی ها ممنوع است زیرا این کشورها در المپیک شرکت نمی‌کنند و ورزشکاران آنها تحت پرچم بی طرف رقابت خواهند کرد.

ضمن اینکه برافراشتن پرچم فلسطین در طول مسابقات مجاز است زیرا این کشور با کاروان مختص به خود راهی مسابقات می شود.

این در حالی است که در حین عبور مشعل المپیک از پاریس، پلیس به یکی از تماشاگران که پرچم فلسطین را به همراه داشت تذکر داد. این اقدام پلیس فرانسه در شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.

علاوه بر نوع پرچم، اندازه آن نیز نباید بیش از حد بزرگ باشد. ابعاد پرچم‌ها نباید از ۲ متر در یک متر تجاوز کند. پرچم‌های غیرمجاز مصادره می‌شوند و امکان بازپس‌گیری آنها وجود ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ