بهره‌مندی ۲۰ هزار میلیاردی زیست بوم اقتصاددانش‌بنیان از قانون جهش

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور از بهره‌مندی حمایتی ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با اجرای قانون جهش تولید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در مراسم رونمایی از برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان، معرفی ۱۲ شرکت غزال دانش بنیان و جشن ۱۰ هزارتایی شدن شرکت های دانش بنیان که در مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد ضمن تقدیر از تمامی فعالان این عرصه و تلاش‌گران توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: بیش از ۲۱ ماه است که به عنوان معاون علمی فعالیت دارم و واقفم که این مسئولیت، حائز چه دشواری‌ها و حساسیت‌هایی است و پیش از این نیز چه تلاش‌های ارزشمندی توسط معاونان علمی قبلی برای رسیدن اقتصاد دانش‌بنیان به این جایگاه صورت گرفته است.

وی با تشکر از تلاش‌ها و پیگیری‌های معاونان علمی در سه دوره قبل بیان کرد: باید از دکتر واعظ زاده تشکر کرد که سنگ بنای شرکت های دانش بنیان را مستحکم کردند. همچنین دکتر سلطانخواه که در دوره شکل گیری معاونت علمی و آغاز راه قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی پیگیر اجرای این قانون بود.

دهقانی افزود: قطعاً زیست بوم فناوری کشور مدیون زحمات دکتر ستاری است که با تلاش‌های خود زمینه ساز حمایت و رونق بیش از هشت هزار شرکت دانش‌بنیان بود و زندگی خود را پای عرصه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان گذاشت.دکتر صاحبکار یکی دیگر از بزرگانی است که در این عرصه بسیار تلاش کردند و نیز قانون جهش تولید دانش بنیان، پیگیری و دلسوزی افرادی همچون دکتر دهنوی و دکتر اختیاری به ثمر نشست.

به گفته وی، معاونت علمی امسال به میزان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده در قانون جهش تولید، برای حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش هرچه بیش تر سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بهره خواهد برد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به عزم معاونت علمی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در نسل چهارم فعالیت خود ادامه داد: در مدتی که مسئولیت معاونت علمی را بر عهده دار بودم، تلاش کردم که توسعه دهنده تلاش‌ها و زحمات ارزشمند فعالان این عرصه باشم و در آغاز راه نیز ساعت‌ها با هریک از معاونان علمی پیشین، نشست‌هایی داشتم و از تجربیاتشان بهره بردم. آن چه که انجام دادم فراتر از وظیفه نمی‌دانم و از تلاش مدیرانی که در معاونت علمی بودند تشکر می کنم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این‌که مهم‌ترین وظیفه امروز همه بخش‌ها کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ادامه پرقوت مسیر توسعه علم، فناوری و نوآوری است، افزود: امیدوارم دولت چهاردهم‌ موفق ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها به ویژه توسعه علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان باشد باشد و می‌بایست در هر ساختار و هر قالبی که هستیم، به موفقیت دولت کمک کنیم.

دهقانی ابراز امیدواری کرد فردی که به عنوان معاون علمی انتخاب خواهد شد فردی علمی و غیر سیاسی از بدنه علمی و دانشگاهی کشور بوده، شناخت خوبی نسبت به حوزه علم و فناوری و بنگاه های دانش‌بنیان داشته باشد تا بتواند افتخارات بسیار خوبی در اقتصاد دانش بنیان بر جای بگذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ