راهکار جدید مایکروسافت، امیدوارانه، یک‌بار برای همیشه، مشکلات آپدیت ویندوز را حل می‌کند

اقتصاد ایران: مایکروسافت درحال توسعه‌ی سیستم جدیدی برای انتشار آپدیت‌های ویندوز است که می‌تواند مشکلات کنونی به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل را برای همیشه رفع کند.

مایکروسافت از برنامه‌ی جدیدی برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز رونمایی کرد. این سیستم با هدف کاهش تأثیر منفی آپدیت‌ها روی سیستم کاربران طراحی شده است.

طبق برنامه‌ی جدید مایکروسافت، به‌روزرسانی‌های بزرگ و اساسی ویندوز تحت عنوان Checkpoint Update منتشر خواهند شد که حاوی تغییرات و ویژگی‌های جدیدی هستند. پس‌از انتشار آپدیت مذکور، مایکروسافت برای تکمیل قابلیت‌های آن، به‌روزرسانی‌های کوچک‌تری منتشر می‌کند که حجم کمتری خواهند داشت و سریع‌تر نصب خواهند شد.

به‌روزرسانی‌های ویندوز در گذشته، اغلب باعث ایجاد مشکلات جدید، اشغال منابع سیستم و راه‌اندازی مجدد اجباری در زمان‌های نامناسب می‌شدند. حتی بسیاری از کاربران به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال می‌کردند و همین موضوع باعث شد مایکروسافت نصب برخی آپدیت‌ها را اجباری کند.

انتظار می‌رود با پیاده‌سازی صحیح سیستم جدید مایکروسافت، دوران به‌روزرسانی‌های حجیم و آزاردهنده به‌پایان برسد. آپدیت‌های کوچک‌تر به‌صورت بسته‌های قابل‌ مدیریت منتشر می‌شوند و دیگر شاهد دانلود و نصب‌های طولانی نخواهیم بود. حتی امکان دارد این به‌روزرسانی‌ها به‌صورت خودکار و در پس‌زمینه دانلود شوند.

سرعت بالای انتشار به‌روزرسانی، درصورت بروز مشکل

با توجه به کاهش حجم و نصب سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز، انتظار می‌رود رفع مشکلات امنیتی و باگ‌های نرم‌افزاری نیز با سرعت بیشتری انجام شود. در سناریوی ایدئال، با فرض اینکه این به‌روزرسانی‌ها نیازی به دخالت کاربر یا راه‌اندازی مجدد نداشته باشند، مایکروسافت می‌تواند وصله‌های امنیتی را به‌سرعت منتشر و آن‌ها را روی رایانه‌های کاربران اعمال کند.

بخش آپدیت های ویندوز ۱۱
بخش آپدیت های ویندوز ۱۱

مایکروسافت درحال حاضر به‌روزرسانی‌های ویندوز را به‌صورت مرحله‌ای منتشر می‌کند تا از ایجاد مشکلات احتمالی روی سیستم‌های کاربران جلوگیری شود، اما با کاهش حجم آپدیت‌ها، شاید این شرکت در انتشار اولیه محتاطانه عمل نکند و به‌روزرسانی مذکور را در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار دهد.

پیاده‌سازی صحیح آپدیت

در توضیح سیستم به‌روزرسانی جدید ویندوز از کلمه‌ی «احتمالاً» استفاده کردیم. زیرا این روش صرفاً روی کاغذ عالی به‌نظر می‌رسد، اما مایکروسافت باید آن را طوری پیاده‌سازی کند که منجر به ایجاد مشکلات جدید نشود. به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر می‌توانند تجربه‌ی آپدیت را بسیار روان‌تر کنند، اما امکان دارد مشکلات جدیدی به‌وجود آورند یا حتی مشکلات قبلی را تشدید کنند.

بخش آپدیت های ویندوز ۱۱
بخش آپدیت های ویندوز ۱۱

اگر مایکروسافت بتواند سیستم آپدیت جدیدش را به‌درستی پیاده‌سازی کند، قطعاً گام مثبتی برداشته است. همه‌ی ما خواهان به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر ویندوز هستیم که پهنای‌باند و فضای ذخیره‌سازی کمتری نیاز داشته باشند و سریع‌تر نصب شوند. با اینکه امکان دارد در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه شویم، به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل ردموند برای رفع مشکلات و بهبود این سیستم به‌روزرسانی جدید مصمم باشد.

مقالات مرتبط:
  • مایکروسافت با معرفی نوع جدیدی از آپدیت‌های ویندوز، به سردرگمی کاربران دامن زد!
  • چطور به‌روزرسانی 24H2 ویندوز ۱۱ را همین حالا دانلود و نصب کنیم؟

در تئوری، تقسیم به‌روزرسانی‌های ویندوز به بخش‌های کوچک‌تر، دانلود آن‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند، اما در عمل، سیستم مایکروسافت باید بتواند به‌روزرسانی‌های حیاتی را روی میلیون‌ها رایانه‌ی شخصی در سرتاسر جهان اعمال کند. ریسک شکست این سیستم بالا است و انتظار می‌رود ماه‌های اولیه‌ی راه‌اندازی با خطاهای متعددی همراه باشد، اما درصورتی که مایکروسافت به توسعه‌ی سیستم جدیدش ادامه دهد، برای همیشه با مشکلات کنونی به‌روزرسانی ویندوز خداحافظی خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ