ناتو فرستاده ویژه برای خاورمیانه و آفریقا تعیین کرد

اقتصاد ایران: ائتلاف نظامی ناتو به منظور تقویت حوزه نفوذ خود در خاورمینه و آفریقا یک فرستاده ویژه را برای این منطقه منصوب کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، ناتو می خواهد حضور خود را در خاورمیانه و آفریقا افزایش دهد. به زعم این ائتلاف غربی سازمان های تروریستی به ویژه امنیت این مناطق را تهدید می کنند. استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، اکنون یک اسپانیایی را به عنوان فرستاده خود در این منطقه منصوب می کند که البته این انتخابی است که ایتالیا را خشمگین می کند.

به این ترتیب ناتو در حال تقویت به توصیف خود تعهدش در خاورمیانه و آفریقا با یک نماینده ویژه برای همسایگی جنوبی خود است. این ائتلاف دفاعی غربی اعلام کرد که "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو، خاویر کولومینا اسپانیایی را برای این سمت انتخاب کرد. او پیش از این دستیار دبیرکل در امور سیاست امنیتی و نماینده ویژه استولتنبرگ در قفقاز و آسیای مرکزی بود.

سران کشورها و دولت های 32 کشور عضو ناتو حدود دو هفته پیش در نشست سران این ائتلاف در واشنگتن تقویت تعهد و نفوذ ناتو در خاورمیانه و آفریقا را تایید کردند. در بیانیه نهایی این طور ادعا شده است که هدف از این کار ارتقای امنیت و ثبات در منطقه از طریق مشارکت و در نتیجه کمک به صلح و رفاه است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این نماینده ویژه جدید باید به عنوان رابط مرکزی ناتو برای منطقه عمل کند و تلاش ها را هماهنگ کند. به زعم این ائتلاف نظامی فعالیت سازمان های تروریستی به عنوان تهدیدی از سوی منطقه تلقی می شود. به طور خاص، همچنین با تقویت مرکز هماهنگی جنوب در ناپل و نمایندگی منطقه‌ای ناتو در کویت و افتتاح دفتر ارتباطی در امان پایتخت اردن موافقت شد.

ایتالیا البته در مورد این موضع گمانه زنی کرده بود و به شدت از این تصمیم استولتنبرگ انتقاد کرده بود. گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا در آخر هفته به روزنامه لا استامپا گفت که دبیر کل ناتو "به اصول خود خیانت کرده" و بدون مشورت با متحدان این تصمیم را گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ