بهره‌برداری از۹هزار و۹۲۱ واحد اقتصادی راکد، نیمه فعال و نیمه تمام

اقتصاد ایران: معاون اجرایی رییس‌جمهور، از بهره‌برداری از ۹ هزار و ۹۲۱ واحد اقتصادی راکد، نیمه فعال و نیمه تمام خبر در دولت سیزدهم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری در آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم، گفت: در حوزه نهضت احیای واحدهای اقتصادی که حضرت آقا چندین نوبت از این مساله تقدیر کردند لطف خدا شامل حال دولت شد و بیش از ۹ هزار و ۹۲۱ واحد اقتصادی شامل واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام به بهره‌برداری کامل رسید یعنی حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی به لطف خدا مجدد احیا شد و به چرخه تولید بازگشت که یک رکورد منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی افزود: به واسطه احیای حدود ۱۰ هزار واحد، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲۲۵ هزار و ۱۲۲ نفر را بر اساس واحدهای احیا شده شاهد بودیم و به برکت این احیا مجموعاً بیش از ۳۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردم مجدد احیا شد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور یادآور شد: با کار خوبی که عزیزان انجام دادند مجموعاً یک شبکه و یک سرمایه انسانی خیلی خوب سه هزار و ۲۰۰ نفری متشکل از احیاگران واحدهای اقتصادی شکل گرفت که فقط در زمینه‌های عارضه‌یابی و کلینک‌های کسب و کار و شرکت‌های احیاگر و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های خودشان را آغاز کردند که از این جهت یک سرمایه خوب برای کشور شکل گرفته است.

منصوری افزود: برای زیر ساخت‌ها و لوازم این احیا اتفاقات خوبی رخ داد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان اوراق گام با کمکی که مجموعه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌ها داشتند در زنجیره تولید قرار گرفت.

وی گفت: یکی از قله زنی‌هایی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد مربوط به صنعت پتروشیمی بود که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای اولین بار در این حوزه در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت، و در رابطه با حل مشکلات حقوقی بالغ بر ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی توسط مجموعه واحدهای احیا در دستور کار قرار گرفت و پرونده‌های مربوط حل و فصل شد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور ادامه داد: در دولت شهید رییسی ۷۰۰۰ هزار کیلومتر راه آسفالت روستایی اعمال شد و برای آسفالت معابر و داخل روستاها ۱۵ هزار روستا اقدام صورت گرفت، و رشد شاخص ما با این موضوع بیش از ۹ درصد است.

منصوری افزود: در حوزه آب رسانی بیش از ۶ هزار روستا آب رسانی شده هست و برای حوزه گاز رسانی بیش از ۶۷۰۰ روستا اعمال شد

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: مجموع اتفاقات و اقدامات که در حوزه روستایی اتفاق افتاد ۲۸ هزار و ۵۲۷ پروژه با اعتبار ۱۶۱ هزار میلیارد تومان که اتفاق بزرگی در این حوزه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ