سقوط آزاد سود خالص تسلا در فصل دوم ۲۰۲۴؛ رشد ۲درصدی درآمد

اقتصاد ایران: گزارش درآمد جدید تسلا خبر از افت قابل توجه سود خالص و افزایش جزئی درآمد می‌دهد.

تسلا ضمن انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم خود اعلام کرد که ۱٫۴۸ میلیارد دلار سود خالص از مجموع درآمد ۲۵٫۵ میلیارد دلاری داشته است. این اعداد نسبت‌به درآمد ۲۴٫۹ میلیارد دلاری در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳، نشان دهنده‌ی افزایش دو درصدی درآمد و کاهش ۴۵ درصدی سود خالص است.

حاشیه‌ی سود تسلا در گزارش مالی‌ این شرکت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت؛ چراکه آن‌ها امیدوار بودند حاشیه‌ی سود پس از سال‌ها کاهش مداوم دوباره روندی صعودی به خود بگیرد. کاهش شدید قیمت در پی کاهش تقاضا، حاشیه‌ی سود تسلا را به پایین‌ترین سطح در ۶ سال گذشته رساند.

تسلا حاشیه‌ی سود ۱۸ درصدی را گزارش کرد که کمی بیشتر از ۱۷٫۴ درصد گزارش شده در سه‌ماهه‌ی قبل محسوب می‌شود؛ اما نسبت‌به سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

تسلا در بیانیه‌ی خود به سهامداران، از رشد فروش خودروهای برقی ابراز خوشحالی کرد. تسلا رشد فروش خودروهای برقی را نتیجه‌ی بهبود نگرش مشتریان عنوان کرد: «ما بر این باوریم که خودرو برقی به لحاظ طراحی، بهینه‌ترین گزینه است و در نهایت با از بین رفتن باورهای غلط در مورد دامنه‌ی حرکتی، شارژ و خدمات پس از فروش، نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب خواهد کرد.»

افزایش تحویل و تولید خودروهای برقی تسلا در اوایل ماه جاری میلادی باعث افزایش سهام این شرکت شد. تسلا نسبت‌به سال گذشته خودروهای کمتری تولید می‌کند؛ اما کماکان فراتر از انتظارات تحلیلگران ظاهر شده است.

مقالات مرتبط
  • فروش فوق‌العاده خودروهای برقی چینی، زنگ خطری برای تسلا است
  • تسلا با فروش ۴۴۴هزار خودرو برقی در سه‌ماه، فراتر از انتظار تحلیلگران ظاهر شد

سه ماه گذشته برای تسلا ماه‌های پر فراز و فرودی بود. این شرکت ابتدا از برنامه‌ی خود برای ساخت خودرو برقی ارزان‌تر مدل ۲ صرف نظر کرد و سپس دوباره متعهد به ساخت آن شد. ماسک رویدادی برای رونمایی از تاکسی رباتیک در ماه آگوست (مرداد و شهرویور) اعلام کرد؛ اما سپس آن را تا اکتبر (مهر و آبان) به‌تعویق انداخت. تسلا تعدیل نیروی گسترده‌ای را آغاز و دوباره بسیاری از افراد را استخدام کرد. فناوری پیشرفته‌ی کمک راننده‌ی تسلا مورد انتقاد شدید قرار گرفت و سهامداران تسلا پس‌از اینکه قاضی اولین بسته‌ی پاداش برای ایلان ماسک را رد کرد، دوباره با یک بسته‌ی حقوقی هنگفت موافقت کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ