آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه «زمزم شاهیوند» مهار شد

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه «زمزم شاهیوند» شهرستان چگنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میرزایی صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه «زمزم» از توابع بخش «شاهیوند» شهرستان چگنی به طور کامل مهار شده است، اظهار داشت: این آتش‌سوزی دو مردادماه ساعت ۱۶ در منطقه «شاهیوند» شروع شد و تا حوالی ساعت یک بامداد با تلاش و همکاری نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های چگنی و کوهدشت، یگان حفاظت استان، تشکل‌ها، دوستداران طبیعت و… به طور کامل اطفا شد؛ اما تمامی پرسنل تا ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه سه تیرماه منطقه را به‌منظور پایش و بررسی ترک نکردند و در محل حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه میزان وسعت حریق پس از بررسی‌ها معلوم خواهد شد، افزود: برای کمک به اطفای حریق در این مناطق از تجهیزاتی مانند دمنده اطفای حریق، آتش کوب و… استفاده کردیم که مناسب برای مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، عامل حریق را انسانی عنوان کرد و درباره علت آتش‌سوزی این منطقه، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد چندین کشاورز پس از آتش‌زدن کاه و کلش و پس‌چر مزارع خود، نتوانستند آتش را کنترل کنند و متأسفانه دامنه این آتش‌سوزی به جنگل‌های منطقه «زمزم شاهیوند» سرایت کرد که به‌سختی موفق به مهار آن شدیم، البته افراد خاطی شناسایی شده و به‌زودی به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

میرزایی، اظهار کرد: برای ایجاد حریق، عناصر مواد سوختی، اکسیژن و حرارت نیاز است که همه این عوامل در جنگل‌های زاگرس به‌خصوص منطقه «شاهیوند» موجود است که متأسفانه با افزایش دمای هوا، وزش باد و اشتباه عامل انسانی، حریق‌ها حادث می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ