توضیح رئیس سازمان لیگ کشتی در واکنش به دلخوری مربیان لیگ برتر

اقتصاد ایران: رئیس سازمان لیگ کشتی در واکنش به محدودیت برای مذاکره با کشتی‌گیران جوان برای حضور در لیگ گفت: مسائل فنی و ملی در نظر گرفته شده اما با این حال این موضوع را شخصا پیگیری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه کشی بیست و چهارمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور ۱۰ مردادماه برگزار می‌شود. مسابقات لیگ برتر کشتی هم با توجه به پیش رو بودن مسابقات المپیک پاریس از نیمه اول شهریورماه برگزار خواهد شد. با اعلام سازمان لیگ کشتی هم قرار بر این شد که با توجه پیش رو بودن مسابقات المپیک و حضور ۱۱ کشتی‌گیر آزاد و فرنگی در این آوردگاه مهم هیچیک از تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر با ملی‌پوشان المپیکی مذاکره نکنند.

این تصمیم که به جا و درست هم بود به دلیل آرامش المپین‌ها گرفته شد، اما موضوعی که باعث آزرده خاطری برخی از مربیان حاضر در لیگ شده این است که برای مذاکره با کشتی‌گیران جوان هم محدودیت دارند و سرمربی تیم ملی جوانان به کشتی‌گیران اجازه مذاکره با تیم‌های لیگ برتری نداده است.

حمید یاری رئیس سازمان لیگ برتر کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درواکنش به دلخوری برخی مربیان لیگ برتری به خاطر محدودیت مذاکره با کشتی‌گیران جوان گفت: این ادعا از سوی دوستان مطرح شده و ما در مورد این موضوع از کشتی‌گیران چیزی نشنیدم. ما از تیم‌های حاضر در لیگ برتر خواستیم که همکاری کنند و فعلاً با ملی‌پوشان المپیکی برای حضور در لیگ برتر مذاکره نکنند تا آرامش آن‌ها بهم نخورد. همه ملاحظات را در نظر گرفتیم و تا قبل از مسابقات المپیک قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر را انجام خواهیم داد.

وی در مورد اجازه ندادن سرمربی تیم جوانان به کشتی‌گیران برای مذاکره با تیم‌های لیگ برتر و دلخوری آن‌ها گفت: قصد مداخله در مورد این موضوع را نداریم و بحث بزرگسالان با جوانان با یکدیگر فرق دارد. برخی از کشتی‌گیران جوان توسط سرمربی جوانان که در لیگ هم حضور دارد، جذب تیم سایپا شدند. برخی کشتی‌گیران هم مسابقات آسیایی و برخی دیگر هم اوایل شهریورماه باید در مسابقات جوانان جهان شرکت کنند. این صحبت‌ها به گوش من هم رسیده ولی هنوز با سرمربی تیم جوانان صحبت نکردم.

رئیس سازمان لیگ کشتی عنوان کرد: به نظرم سرمربی تیم برخی ملاحظات ملی و موضوعات فنی را در نظر گرفته است؛ همانطور که گفتم مسابقات آسیایی و جهانی در اوایل شهریورماه برگزار می‌شود و حساسیت کار هم بالاست. اگر کشتی‌گیری با این مشکل روبه‌رو شده و محدودیتی برای عقد قرارداد او وجود داشته چرا این موضوع را به ما اطلاع نداده است؛ ما که راحت‌تر می‌توانیم این مسائل را پیگیری کنیم. به هر حال من قصد ندارم در خصوص این موضوع یک طرفه قضاوت کنم و صحبت‌های سرمربی تیم ملی جوانان هم باید بشنوم.

یاری تأکید کرد: به نظرم مسائل فنی در این موضوع دخیل است؛ به هر حال سرمربی تیم جوانان هم مسئولیت تیم را دارد و هر کسی تلاش می‌کند تا تیمش بهترین نتیجه را بگیرد. قصد جانب داری از هیچکس را ندارم و همانطور که گفتم قرار است این موضوع را پیگیری کنم. اما فکر می‌کنم سرمربی تیم جوانان موضوع جذب کشتی‌گیران در لیگ برتر را به بعد از مسابقات جهانی موکول کرده آن هم به خاطر مسائل فنی و ملی است. رقابت‌های لیگ برتر هم بعد از مسابقات جهانی برگزار می‌شود.

وی گفت: ضمن اینکه تا آن جایی که من اطلاع دارم اکثر کشتی‌گیران تیم جوانان قراردادهای خودشان را ثبت کردند، باز هم من این موضوع را شخصاً پیگیری می‌کنم. قراردادهای ما هم امسال به صورت الکترونیکی است و هیچ شک و شبه‌ای به آن وارد نیست. در قرارداد الکترونیکی همه چیز شفاف است و مشکلاتی از قبیل اینکه به کشتی‌گیری اجازه داده نشده از اردو خارج شود تا قراردادش را ثبت کند وجود ندارد. کشتی‌گیر در اردو یا اتاق شخصی اش با یک دستگاه موبایل می‌تواند قراردادش را نهایی کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ