قاتل مرد میانجی پای میز محاکمه

اقتصاد ایران: آذر سال ۱۴۰۲ مرد 30 ساله ای که از ناحیه گردن دچار جراحت شدیدی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما تلاش پزشکان نتیجه نداد و مرد جوان ساعاتی بعد جان باخت و جسد او به دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، با مرگ وی پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کرد و مشخص شد قربانی در جریان درگیری در خانه‌ای قدیمی در جنوب تهران چاقو خورده است.مأموران در ادامه بررسی‌ها دریافتند عامل قتل یکی از دوستان مقتول بوده است بنابراین با تجمیع اطلاعات مأموران بلافاصله متهم را ردیابی و بازداشت کردند و وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در همان بازجویی‌های اولیه به درگیری منجر به قتل اعتراف کرد و در تشریح ماجرا به مأموران گفت: من تحصیلکرده رشته حقوق از دانشگاهی در افغانستان هستم و در دادستانی کشورم مشغول کار بودم. ما از خانواده‌ای تحصیلکرده هستیم و برادرم هم دادستان تالقان یکی از ولسوالی‌های ولایت تخار افغانستان بود. اما من بنا به دلایلی مجبور شدم به ایران بیایم.


چند وقت بعد هم کاری پیدا کردم و در ایران مشغول به کار شدم. من با مقتول اختلاف و خصومتی نداشتم.روز حادثه من و دوستم سعید سر موضوعی باهم درگیر شده بودیم که با میانجیگری دوستان‌مان دعوا خاتمه پیدا کرد. من برای آنکه آرام شوم از خانه خارج شدم اما چند ساعت بعد دوباره به خانه برگشتم. اما به محض ورود به یکباره سعید به من فحش ناموسی داد و باعث شد کنترل اعصابم را از دست بدهم.

از روی عصبانیت سرم را برگرداندم تا وسیله‌ای پیدا و به سمتش پرتاب کنم که چشمم به چاقوی میوه خوری روی میز افتاد آن را برداشتم تا سعید را بترسانم اما ناگهان مقتول جلو دوید تا مانع حمله من به سعید شود آنقدر عصبانی بودم که نفهمیدم چاقو چگونه به گردنش خورد و خون به اطراف پاشید.با دیدن این صحنه وحشتزده فرار کردم. بعد فهمیدم دو نفر از دوستانمان او را به بیمارستان رسانده‌اند اما فوت کرد. باور کنید من قصدی برای کشتن دوستم نداشتم.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا از خانواده مقتول نشانی‌ داری گفت: خانواده او را در افغانستان دیده بودم اما نشانی آنها را ندارم و نمی‌دانم در کجا زندگی می‌کنند.پس از اعتراف صریح متهم وی صحنه جرم را بازسازی کرد.با تکمیل تحقیقات برای متهم کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

درخواست نماینده دادستان در پرونده


از آنجا که در زمان تحقیقات و بررسی پرونده نشانی از اولیای دم مقتول به دست نیامد و تلاش‌های مأموران در این باره بی‌نتیجه ماند، طبق ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی، نماینده دادستان به عنوان مدعی‌العموم از طرف رئیس قوه قضائیه برای متهم درخواست قصاص کرد. به این ترتیب متهم بزودی محاکمه خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ