نکاتی ساده برای حفظ فشار چشم

اقتصاد ایران: فشار چشم که به عنوان فشار داخل چشمی (IOP) نیز شناخته می شود، به فشاری اشاره دارد که توسط مایعات داخل چشم شما اعمال می شود. این فشار برای حفظ شکل و ساختار چشم شما بسیار مهم است و عملکرد مناسب را قادر می سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انلی مای هلث، فشار چشم که به عنوان فشار داخل چشمی (IOP) نیز شناخته می شود، به فشاری اشاره دارد که توسط مایعات داخل چشم شما اعمال می شود. این فشار برای حفظ شکل و ساختار چشم شما بسیار مهم است و عملکرد مناسب را قادر می سازد. در کنار معاینات منظم چشم و درمان های پزشکی، روش های ساده ای وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ فشار چشم سالم دنبال کنید. در اینجا چند نکته ساده برای کنترل فشار چشم شما وجود دارد:

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

یک رژیم غذایی مغذی نقش مهمی در حفظ سلامت کلی چشم از جمله تنظیم فشار چشم دارد. شما باید غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مانند سبزیجات سبز برگ، میوه های رنگارنگ، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی و مغزها و دانه ها را مصرف کنید. این مواد مغذی به محافظت از چشم ها در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند و می تواند از سلامت چشم شما محافظت کند.

هیدراته بمانید

آیا می دانستید هیدراتاسیون مناسب برای حفظ فشار چشم سالم ضروری است؟ نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز به تنظیم تولید و تخلیه مایع داخل چشم کمک می کند که می تواند به جلوگیری از نوسانات فشار چشم کمک کند. بنابراین، سعی کنید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید و از مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار یا الکلی خودداری کنید، زیرا می توانند منجر به کم آبی بدن شود.

به طور منظم فعالیت داشته باشید

داشتن فعالیت بدنی منظم نه تنها به سلامت کلی شما کمک می کند بلکه به تنظیم فشار چشم نیز کمک می کند. این به این دلیل است که ورزش گردش خون را در سراسر بدن، از جمله چشم‌ها، افزایش می دهد که می‌تواند به حفظ پویایی مایع داخل چشمی کمک کند.

بر اساس بنیاد تحقیقات گلوکوم، فشار چشم بالا منجر به گلوکوم می شود و مطالعات نشان داده است که انواع مختلف ورزش هوازی می تواند به کاهش فشار چشم در مبتلایان به گلوکوم کمک کند.

مدیریت استرس را تمرین کنید

استرس مزمن می تواند با ایجاد تغییرات هورمونی و اختلال در جریان خون به چشم، فشار چشم را افزایش دهد. برای مدیریت این موضوع، سعی کنید تکنیک های کاهش استرس را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. تمرینات تنفس عمیق، مراقبه، یوگا یا تای چی همگی می توانند کمک کننده باشند. وقت گذاشتن برای استراحت هر روز می تواند استرس را کاهش دهد و از فشار چشم سالم حمایت کند.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی برای سلامت کلی شما از جمله چشمان شما بسیار مهم است. عدم استراحت کافی می تواند فشار چشم را افزایش داده و مشکلات موجود چشم را بدتر کند. بنابراین، هر شب ۷ تا ۸ ساعت خواب باکیفیت داشته باشید و به یک برنامه خواب منظم پایبند باشید تا به چشمانتان کمک کند سالم و سرحال بمانند.

محدود کردن زمان صفحه نمایش را در نظر بگیرید

استفاده از دستگاه های دیجیتال برای مدت طولانی می تواند به چشمان شما فشار بیاورد و فشار چشم را افزایش دهد. با رعایت قانون 20-20-20 از چشمان خود مراقبت کنید: هر 20 دقیقه یک وقفه 20 ثانیه ای مکث کنید و نگاه خود را روی جسمی در فاصله 20 فوتی متمرکز کنید. این عادت ساده می تواند به آرامش چشم و کاهش خستگی کمک کند.

حفظ وزن سالم را در الویت قرار دهید

آیا می دانستید که حتی چاقی یا اضافه وزن نیز می تواند بر سلامت چشمان شما تأثیر بگذارد؟ برای سالم ماندن، ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل را به سبک زندگی خود اضافه کنید. شاخص توده بدن (BMI) را در محدوده سالم هدف قرار دهید و در صورت نیاز به کمک برای مدیریت وزن خود، از مشاوره از یک متخصص مراقبت های بهداشتی دریغ نکنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ