اسماعیلی: ۴۳۲ نفر برای اولین بار در چرخه مدیریت منصوب شدند

اقتصاد ایران: رییس دفتر رییس جمهور گفت: ۵۷ سال میانگین سنی دولت ما بود که سه سال پایین آمد. میانگین سنی استانداران ۵۴ بود به ۵۳ سال کاهش پیدا کرد. ۴۳۲ نفر برای اولین بار در چرخه مدیریت منصوب می‌شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور در دولت سیزدهم در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم در تشریح عملکرد سه ساله این وزارتخانه اظهار داشت: ما شأن خود را برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های رییس جمهور می‌دانستیم. رییس جمهور شهید ما نه تنها تحول گرا بلکه یک شخصیت تحول ساز در جامعه ایرانی ما بود. برنامه ایشان تحول و تحقق دولت مردمی بود.

وی عنوان کرد: تحول، هم فکر و اندیشه تحولی و هم اراده و انگیزه تحولی و هم کار و اقدام جهادی می‌خواست که عموماً آن را میان گروه‌های مختلف را تقسیم می‌کنند اما رییس جمهور شهید ما به تنهایی جامع این شرایط تحقق تحول جامعه و دولت را بر عهده داشت و تحول را در همه حوزه‌ها رقم زد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: تحول دارای ثمره زودرس نیست. برخی از اقدامات تحولی ایشان سال‌های آینده به ثمر می‌رسد. آنچه در این مدت در ارتباط با دولت مردمی شهید رییسی و شخص ایشان با توصیف حضرت آقا در آخرین جلسه پس از فقدان شهید رییسی مشخص می‌شود، این است که دولتمردان آینده ببینند که روحیه تحولی و اقدامات تحولی چگونه مورد ارزیابی و داوری مقام معظم رهبری قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: در ایام ریاست جمهوری رییس جمهوری شهید ایشان ۳۴۵ ملاقات خارجی داشت یعنی هر سه روز یک ملاقات به صورت میانگین. ۱۴۹ مکالمه تلفنی خارجی داشتند و روز در میان به صورت میانگین یک برنامه بین المللی داشتند. ۱۲ اجلاس بین‌المللی را به صورت حضوری و وبیناری شرکت کردند. اگر این تحول را در نظام بین الملل شاهد هستیم به سادگی به دست نیامده است. معاون اول، وزیر امور خارجه و سایرین اقدامات خودشان را داشتند و من شخص رییس جمهور را می گویم.

وی افزود: اینها منهای دیدارها و ملاقات‌های قبل از تحلیف بودند. اینها ناظر به دورانی است که رسماً به عنوان رییس جمهور فعالیت می‌کردند. در برنامه‌های داخلی در این مدت حدود ۲ هزار برنامه داخلی یعنی نشست، جلسه، بازدید، سفر استانی و پروژه‌ای، همایش، افتتاح و ایران نخبگانی داشتیم. اینها جدای از ملاقات وزرا یا ملاقات‌های دو جانبه است.

رییس دفتر رییس جمهور در دولت سیزدهم بیان کرد: دیدارهای نخبگانی، جلسات دیگری‌های ویژه و جلسات با استانداران ما به عنوان دفتر برنامه ریزی می‌کردیم و محتوا آماده می‌کردیم و ایشان علاوه بر آن دنیای کار، تلاش و فعالیت داشتند.

اسماعیلی افزود: در دفتر، سعی کردیم دفتر رییس جمهور نقش دبیرخانه صرف نداشته باشد و به کار کارشناسی تبدیل شود. در مجموعه دفتر ۳۰ کارگروه تخصصی با بیش از ۴۰۰ نخبه تشکیل داده بودیم که اقدامات را در مجرای کارشناسی قرار می‌دادیم و خروجی را تقدیم رییس جمهور می‌کردیم.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ گزارش کارشناسی در این مدت تقدیم رییس جمهور شد. برای برنامه‌های سفرهای استانی کتابچه محتوایی تهیه می‌کردیم و حداقل ۳۰۰ ساعت نفر کار کارشناسی روی هر کدام انجام می‌شد. رییس جمهور ما به دنبال شناخت نظام مسائل و حل مسأله بود. در ۵۰ مسأله شخصاً جلسات حل مسأله تشکیل دادند.

رییس دفتر رییس جمهور در دولت سیزدهم تاکید کرد: در این مدت فرمایشات رییس جمهور را استخراج کردیم و در مجموع ۲۲ هزار و ۷۴۹ مورد به مقامات ذی ربط ابلاغ داشتیم که در مقایسه با سه سال مشابه دولت قبل ۷ برابر شده است.‌

اسماعیلی با اشاره به جوان‌گرایی در دولت سیزدهم اذعان داشت: ۵۷ سال میانگین سنی دولت ما بود که سه سال پایین آمد. میانگین سنی استانداران ۵۴ بود به ۵۳ سال کاهش پیدا کرد. ۴۳۲ نفر برای اولین بار در چرخه مدیریت منصوب می‌شدند.

وی در پایان از همکاران خود تشکر و از شهید رییسی برای قصورهای احتمالی عذرخواهی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ