دولت پزشکیان می تواند فرصتی تاریخی برای ایران باشد

اقتصاد ایران: تبریز-نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پزشکیان می تواند فرصتی تاریخی برای ایران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام رضوانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران مسعود پزشکیان را یک فرصت تاریخی برای مردم ایران و به ویژه مردم غیور آذربایجان دانست و بر حمایت همه جانبه نماینده گان استان آذربایجان شرقی از دولت و کابینه آینده وی تاکید کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: رئیس جمهور منتخب تمام سعی و تلاش خود را برای معرفی کابینه‌ای قوی و متخصص و توانمند و البته انقلابی به کار بسته و امیدوارم احزاب و گروه‌های سیاسی از سهم خواهی از دکتر پزشکیان خودداری کنند. وی در ادامه با بیان اینکه مردم آذربایجان نقش مهمی در پیروزی رئیس جمهور منتخب داشتند اظهار داشت: مردم منتظرند تا ببینند در کابینه پزشکیان چه تعداد از وزرا و معاونین از چهره‌های سرشناس این منطقه انتخاب خواهد شد.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار امیدواری کرد با وجود پزشکیان در مسند ریاست جمهوری، استان متمدن و تاریخ ساز آذربایجان شرقی در جابگاه اصلی خود که سر ایران بوده قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم مس آذربایجان بالاخره مستقل شده طرح‌های تغلیظ آن توسعه یافته و کارخانه ذوب و تولید کاتد مس در خود مس سونگون راه اندازی و ایجاد شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای حومه استان را از دیگر خواسته‌های مهم مردم استان دانست و گفت: دولت پزشکیان باید به احیای دریاچه ارومیه با انتقال آب از خلیج فارس برنامه ریزی جدی داشته حق آبه استان از سد قیز قلع سی و سد عمارت که باید بصورت عادلانه تخصیص یابد را محقق کند.

رضوانی استقرار صنایع بزرگ و مادر از جمله خط تولید سایپا و تمام محصولات ایران خودرو در استان را از دیگر خواسته‌های مردم از دولت جدید دانست و گفت: معادن طلا و مس جدید که در این استان شناسایی و اکتشاف شده نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی همچنین به انتخابات مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی که با حضور ۱۴ نماینده از مجموع ۱۸ نماینده استان برگزار شد اشاره کرد و در این خصوص گفت: برای ریاست مجمع نمایندگان سه کاندیدا شرکت کرده بود که در نهایت بهنام رضوان نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش احمد ۶ رأی، علیرضا نوین نماینده تبریز ۶ رأی و اسماعیلی نمانیده میانه ۲ رأی کسب کردند و به لحاظ مساوی بودن آرای رضوان و نوین پس از قرعه کشی علیرضا نوین به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب شد، وی افزود: با آرای نمایندگان اینجانب به عنوان عضو شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان انتخاب شدم. نماینده مردم کلیبر و خداآفرین انتخاب نوین را به مردم استان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد وحدت و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باعث رشد و توسعه آذربایجان شرقی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ