رشد ۱۹.۷ درصدی صدور جواز صنعتی

اقتصاد ایران: رییس بانک مرکزی در آخرین جلسه هیات دولت گفت: در بخش صدور جواز تاسیس صنعتی با رشد ۱۹.۷ درصدی و در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری به رشد ۵۴.۵ درصدی رسیده ایم.  

به گزارش خبرنگار مهر محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در آخرین جلسه هیات دولت گفت: ما از سال ۱۳۹۷ به بعد، بعد از تحریم‌هایی که به دلیل اقتصادی به ایران تحمیل شد دچار عارضه زنجیره تورم و افزایش نرخ ارز و افزایش حجم پول و افزایش نقدینگی شده بودیم، به عبارت دیگر در این چرخه تورم و افزایش نرخ ارز گیر کرده بودیم و این باعث تورم در سطح متغیرهای پولی و تورم در سطح متغیرهای پولی تورمCPl و PPl و تورم تولید کننده شده بودیم و تورم تولید کننده به بالای ۶۰ درصد هم رفته بود.

وی افزود: میانگین رشد تشکیل سرمایه ساختمان هم در دولت قبل منفی بود و در دوران ۲۵ ساله هم ۲.۲ درصد بود، اما هم اکنون این رقم ۳.۲ درصد است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: میانگین رشد ماشین آلات هم در دولت سیزدهم ۱۱.۸ درصد رشد کرده است.

وی درباره سرمایه گذاری بخش صنعت هم گفت: در بخش صدور جواز تاسیس صنعتی با رشد ۱۹.۷ درصدی و در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری به رشد ۵۴.۵ درصدی رسیده‌ایم.

فرزین درباره آخرین وضعیت ضریب جینی خاطرنشان کرد: این کار با هدف توسعه عدالت در جامعه بررسی می‌شود؛ این عدد بین صفر تا یک است و هر چه عدد به صفر نزدیک باشد به عدالت بیشتری نزدیک هستیم. معمولاً این عدد بین ۴۰ دهم درصد در نوسان است. در مناطق روستایی وضعیت ضریب جینی بهتر است.

وی ادامه داد: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۳۶ درصد کاهش پیدا کرد یعنی به عدالت نزدیک‌تر شدیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: مردمی سازی یارانه‌ها، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، گسترده شدن شمولیت مالی در کشور، دسترسی بیشتر خانواده‌ها به وام‌های قرض الحسنه و وام ازدواج و فرزندآوری در این زمینه تاثیر بالایی داشته است. در مجموع دسترسی خانواده‌ها در دولت سیزدهم به تسهیلات مالی و بانکی بیشتر و بهتر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ