بزرگترین پخش زنده تاریخ المپیک/ دوربین‌ها سوار بر قایق و پهباد

اقتصاد ایران: فرایند ضبط و پخش زنده تلویزیونی رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط یک شرکت تخصصی انجام می شود و مراسم افتتاحیه این دوره از بازی ها بزرگترین پروژه پخش زنده تاریخ مسابقات المپیک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در بازی‌های المپیک و پارالمپیک، فیلمبرداری و تولید تصاویر به عهده یک سازمان تخصصی به نام OBS (Olympic Broadcasting Services) است که تحت نظارت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) فعالیت می‌کند. این سازمان به صورت انحصاری مسوولیت تولید و پخش سیگنال های بین‌المللی برای تلویزیون‌های مختلف در سراسر جهان را برعهده دارد.

یکی از تفاوت های اساسی المپیک ۲۰۲۴ فرانسه با دیگر مسابقات المپیک گذشته، نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه است. مراسم افتتاحیه در المپیک پاریس قرار است برای نخستین بار در خارج از فضای ورزشگاه و در فضای شهری پاریس و بر روی رود سن برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری «LaTribune» در گزارشی به نحوه عملکرد این سازمان در پوشش رقابت های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه پرداخته و از چالش های این سازمان در پوشش مراسم افتتاحیه سخن گفته است.

بزرگترین پخش زنده تاریخ المپیک/ دوربین‌ها سوار بر قایق و پهباد

ساختار و عملکرد OBS
سازمان OBS که شهر مادرید اسپانیا مستقر است و در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و هدفش این بود که بتواند پیوستگی و کارایی بیشتری را در پوشش‌های تلویزیونی بازی‌های المپیک فراهم کند. از بازی‌های المپیک پکن در سال ۲۰۰۸، این سازمان به عنوان مجری اصلی پخش تلویزیونی بازی‌ها انتخاب شده است. به گفته «ژیل سیلارد»، مدیر تولید ورزشی در شرکت رسانه‌ای «France Télévisions»، استمرار در استفاده از یک سازمان ثابت به این معنی است که نیازی به شروع از صفر در هر دوره از بازی‌ها نیست و این امر به OBS امکان می‌دهد که تجربه و تخصص منحصربه‌فرد خود را در هر دوره از بازی ها پیاده کند و توسعه دهد.

در زمان برگزاری بازی‌های المپیک، تعداد کارکنان OBS به ۸ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش می‌یابد که این افراد از حدود ۱۰۰ کشور مختلف در این شرکت به فعالیت می پردازند. این سازمان به طور معمول ۱۶۰ کارمند دارد و برای هر دوره از بازی‌ها، تجهیزات گسترده‌ای شامل هزار دوربین و ۳ هزار و ۸۰۰ میکروفن در محل‌های مختلف المپیک مستقر می‌کند.

پوشش مراسم افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این دوره از بازی‌ها، مراسم افتتاحیه است که برای اولین بار در خارج از یک ورزشگاه برگزار خواهد شد. به گفته سخنگوی OBS، این مراسم به عنوان «بزرگ‌ترین تولیدی که تا به حال توسط OBS انجام شده» شناخته می شود و قرار است با استفاده از بیش از ۱۰۰ دوربین، هشت پهپاد، سه هلی‌کوپتر و چهار قایق مجهز به دوربین برگزار شود. همچنین، ۲۰۰ گوشی هوشمند بر روی قایق‌های ورزشی نصب خواهند شد تا «زاویه‌های دید منحصر به فردی» را به مخاطبان ارائه دهند.

بزرگترین پخش زنده تاریخ المپیک/ دوربین‌ها سوار بر قایق و پهباد

مرکز پخش بین‌المللی (IBC)
OBS در طول بازی‌ها در مرکز پخش بین‌المللی IBC (International Broadcast Centre) مستقر خواهد بود که در پارک نمایشگاه‌های بورژه واقع شده است. این مرکز با وسعت ۴۰ هزار متر مربع، به صورت همزمان تا ۶۰ جریان تصویر را به سرتاسر جهان ارسال می‌کند. هدف این است که سیگنال‌های تصویری به صورت «بی‌طرفانه و بدون اینکه کشور خاصی یا ورزشکار خاصی ارجحیت داده شود» منتقل شوند.

تولید محتوای محلی
پس از تولید سیگنال بین‌المللی، هر کشور می‌تواند با افزودن محتوای محلی و گرافیک‌های خاص خود، مانند جدول مدال‌ها و اطلاعات ورزشی، این سیگنال را سفارشی سازی کند. «دیدیه فریس»، کارگردان مسئول بخش تولید در France Télévisions، توضیح می‌دهد که این شامل «پلتفرم‌های اتصال» و طراحی‌های گرافیکی است که برای ارائه اطلاعات به تماشاگران استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای بازی‌های امسال، تمرکز بیشتری بر روی استفاده از بناهای مشهور پاریس، مانند برج ایفل بود تا جذابیت بصری بیشتری برای مخاطبان به وجود بیاید.

تجهیزات ویژه
برای تقویت سیگنال بین‌المللی، France Télévisions دوربین‌هایی به صورت ویژه در مناطق مختلف به کار گرفته خواهد شد که برخی برای انجام مصاحبه‌ها و برخی دیگر برای پوشش ویژه مسابقات خاص استفاده می شوند. استفاده از این تجهیزات هزینه بالایی دارد، اما به ارائه تصاویری منحصربه‌فرد به تماشاگران کمک می‌کنند. به عنوان مثال، در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲، دوربین ویژه ای برای پوشش واکنش‌های خانوادگی ورزشکاران به کار گرفته شد که موجب به وجود آمدن لحظات به یاد ماندنی از جشن پیروزی گردید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ