انجمن ورزشی ویژه پزشکان کشور تشکیل شود

اقتصاد ایران: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در دیدار با وزیر ورزش و جوانان، تشکیل انجمن ورزشی ویژه پزشکان کشور را پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در این دیدار که در دفتر وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت، با تاکید بر همکاری مشترک این دو نهاد پزشکی و ورزشی، راه اندازی انجمن ورزشی ویژه پزشکان کشور را پیشنهاد داد و افزود: متخصصین رشته‌های فیزیوتراپی و دیگر رشته‌های پزشکی برای خدمت به ورزشکاران تیم‌های ملی و همچنین در حوزه ورزش همگانی در جامعه، آماده همکاری هستند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت، بحث بهداشت و پیشگیری با محوریت ورزش همگانی در جلوگیری از کم تحرکی را بسیار مورد توجه قرار داده است.

رئیس زاده تصریح کرد: یک موضوع دیگر نیز که بسیار اهمیت دارد بحث ورزش ویژه پزشکان است تا پزشکان که دائم در مطب و کارهای جراحی و درمانی هستند بتوانند با برنامه ریزی رویدادهای ورزشی و رقابتی حتی در عرصه‌های جهانی حضور یابند زیرا وقتی یک پزشک از بدنی سالم و ورزشکار برخوردار باشد تأثیر آن در جامعه هدف خدمات رسانی نیز مشهود خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به جایگاه‌های جهانی برخی پزشکان در رقابت‌های ورزشی، افزود: باید برای ورزش جامعه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفری نظام سلامت به ویژه پزشکان مدیریت بهتری صورت پذیرد.

رئیس زاده همچنین از آمادگی ارائه خدمات علمی پزشکان به ویژه برخی رشته‌های مرتبط با ورزش از جمله فیزیوتراپی به ورزشکاران تیم‌های ملی و ورزش همگانی در جامعه خبر داد و گفت: در این زمینه آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک از سوی سازمان نظام پزشکی با وزارت ورزش وجود دارد.

استقبال وزیر ورزش از همکاری با سازمان نظام پزشکی

در ادامه این دیدار، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش از ارتقای سلامت به هر شکل آن در راستای افزایش سلامت جامعه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به مقوله تولید ناخالص داخلی و سهم ورزش در این حوزه افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های حوزه سلامت برای افزایش این مؤلفه استقبال می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از ورزشکاران در کشور بر اساس اصول علمی ورزش نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام پزشکی و همکاری علمی مشترک استقبال می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ