مواد غذایی سرشار از مایعات

اقتصاد ایران: نوشیدن مایعات تنها راه برای هیدراته ماندن نیست و بدن ما معمولاً حدود ۲۰ درصد از آب مورد نیاز روزانه را از طریق مصرف برخی خوردنی‌ها دریافت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اگر مواد غذایی خاصی بخورید، می توانید حتی مایعات بیشتری هم دریافت کنید.

در ادامه به برخی از مواد غذایی که سرشار از مایعات هستند، خواهیم پرداخت.

* خیار

خیار ۹۵ درصد آب دارد و کم کالری است. خیار همچنین ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کند و حتی ممکن است روند پیری را کاهش دهد. از این میوه می توانید در انواع سالاد استفاده کنید.

* هویج

هویج‌ها ترد و متراکم هستند و شما فکر نمی کنید ممکن است پر از مایعات باشند اما آنها حدود ۹۰ درصد مایعات دارند. هویج مملو از بتاکاروتن و سایر آنتی اکسیدان هاست که از شما در برابر سرطان محافظت می کند و قلب شما را قوی نگه می دارد. آنها را به سالاد اضافه کنید و به عنوان میان وعده میل کنید.

* کدو سبز

به گزارش «وب ام دی»، کدو سبز حاوی ۹۵ درصد مایعات است. کدو سبز همچنین آنتی اکسیدان دارد - ترکیباتی که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب‌دیدگی کمک می کند - از جمله دو مورد که برای چشم شما مفید هستند. کدو سبز را می‌توانید در غذاهای مختلف مصرف کنید.

* کاهوی سالادی

۹۵ درصد کاهو از آب تشکیل شده است و در حالی که مواد مغذی کمتری نسبت به سایر سبزی ها دارد اما چند عنصر غذایی مفید را در اختیار بدن شما قرار می دهد. کاهو علاوه بر فیبر همچنین حاوی پتاسیم، منگنز، آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر است که مواد معدنی ضروری هستند و می توانند به سلامت شما کمک کنند.

* اسفناج

اسفناج یک سبزی با برگ سبز است که می تواند به صورت خام در سالاد استفاده شود یا به عنوان غذای جانبی تفت داده شود. اسفناج به اندازه کاهو مایعات ندارد اما سرشار از ویتامین K، فولات، منگنز و منیزیم است. به علاوه آنتی اکسیدان هایی که به مبارزه با التهاب و سرطان کمک می کنند در آن وجود دارد.

* کرفس

کرفس ۹۵ درصد آب دارد. همچنین کالری کمی دارد و ویتامین K، فولات و پتاسیم بالایی دارد. همچنین کرفس برای هضم خوب است زیرا فیبر زیادی دارد و به جلوگیری از التهاب در سیستم گوارش شما کمک می کند.

* گل کلم

گل کلم ۹۲ درصد آب دارد. همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین K و سایر مواد ضروری است. گل کلم همچنین دارای مواد مغذی دیگری است که ممکن است به کاهش کلسترول کمک کرده و از شما در برابر سرطان محافظت کند. اما آن را نجوشانید و بهتر است آن را تفت دهید.

* سوپ

سوپ تا حد زیادی از مایعات تشکیل شده است. مصرف سوپ یک راه عالی برای دریافت فیبر و مواد مغذی است. تقریباً هر چیزی را می‌توانید به آن اضافه کنید، از لوبیا گرفته تا سبزیجات و گوشت. سوپ مرغ خانگی نه تنها برای آبرسانی مفید است بلکه ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی نیز کمک کند.

* گوجه فرنگی‌ها

آنها ۹۵ درصد از آب تشکیل شده‌اند و می توانند طعم و شیرینی خاصی را به ساندویچ یا سالاد اضافه کنند. همچنین آنها دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان از جمله لیکوپن هستند که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند. آنها همچنین می توانند به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک کنند و ممکن است سلامت کلی قلب شما را تقویت کنند.

* هندوانه

این میوه تابستانی گزینه خوبی برای هیدراته ماندن در هنگام گرمای هوا است. هندوانه شیرین است اما کم کالری است و می تواند تشنگی شما را برطرف کند زیرا ۹۱ درصد آب دارد. مانند گوجه فرنگی، لیکوپن زیادی دارد، آنتی اکسیدانی که ممکن است از سلول های شما در برابر آسیب خورشید محافظت و به سلامت پوست شما کمک کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ