مسیر حرکت ائمه جمعه خط ولایت است

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: خط مشی و مسیر حرکت ائمه جمعه مشخص و همان راه ولایت است و باید تنها در مسیر و چارچوب خط ولایت فقیه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه اظهار داشت: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب و به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ در تقویم کشور ما به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده است.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت یاد شهدای محراب و به ویژه علمایی که در راه اعتلای فرهنگ نماز جمعه به شهادت رسیدند، افزود: شهدای بزرگی در این راه مقدس جان خود را فدا کردند که آخرین آنها شهید آیت الله ال هاشم، امام جمعه تبریز که در سانحه دلخراش سقوط بالگرد شهدای خدمت، به شهادت رسید و یاد همه آنها را گرامی می‌داریم.

وی گفت: نماز جمعه یکی از برکات نظام شکوهمند اسلامی برای ملت ایران است که پس از پیروزی انقلاب احیا شد.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام به اجتماع امت اسلامی اهمیت داده است که این اجتماع گاهی در سایه عبادت محقق می‌شود و در این زمینه سه اجتماع سالانه (حج)،هفتگی (نماز جمعه) و روزانه (نماز یومیه) را می‌توان نام برد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در قرآن کریم به صراحت پیرامون اهمیت نماز جمعه تاکید و سوره‌ای در این زمینه از سوی خداوند بر پیامبر (ص) نازل شده است، ادامه داد: نماز جمعه در قرآن کریم به عنوان ذکر خدا و آرام بخش قلب‌ها یاد شده است و بر خلاف سایر نمازها بر شتاب و سعی در اقامه آن و ترک کردن آنچه انسان را از این نماز باز دارد تاکید شده است.

مسیر حرکت ائمه جمعه خط ولایت است

امام جمعه گناوه با گرامی داشت یاد همه ائمه جمعه پیشین در گناوه، از همه مردم شهرستان، ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای ستاد نماز جمعه در همراهی و پیشبرد اهداف و برنامه‌های این ستاد در گناوه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه مردم گناوه همیشه در کارهای خیر، دستگیری از نیازمندان پیشگام و مردمی عالم دوست هستند، گفت: علمای زیادی در این شهرستان ساکن شدند که مردم با عشق و علاقه پذیرای آنها بوده‌اند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در طول تاریخ تشیع روحانیت ملجا و پناه مردم بوده است، بیان کرد: در تمام سال‌های قبول این مسئولیت هرگز خود را جدای از مردم ندانسته‌ام و همواره تلاش کرده‌ام تا در کنار مردم باشم.

ائمه جمعه فراجناحی عمل کنند

وی گفت: نمازجمعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرارگاه فرهنگی، بصیرت و اخلاق، وحدت و همدلی است و همگان باید در حفظ آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه امام جمعه باید بر اساس مردم داری و دیدگاه پدرانه نسبت به همه مردم عمل کند، گفت: امامان جمعه نباید وابسته به حزب، جناح و گروه خاصی باشند بلکه باید فراجناحی و بدون وابستگی به گروه و حزب خاص عمل کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امام جمعه باید همه افراد جامعه با هر طرز تفکر، گروه و جناح را با نگاه پدرانه خود مورد پوشش دهد و این نقش پدرانه، دلسوزانه و خیرخواهانه و طرز تفکر فراجناحی وی باید برجسته شود.

مسیر حرکت ائمه جمعه خط ولایت است

خط ولایت، مسیر حرکت ائمه جمعه

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: خط مشی و مسیر حرکت ائمه جمعه مشخص و همان راه ولایت است و باید تنها در مسیر و چارچوب خط ولایت فقیه گام بردارند و خود را از جنس مردم، همراه و غمخوار و دلسوز آنها بدانند تا بتواند گره گشا، منشأ خیر و کمک به مردم و موفق باشد.

وی اضافه کرد: اخلاق مسئولان و ائمه جمعه در برخورد با مردم بسیار مهم است و حتی اگر نمی‌توان مشکلی را حل کرد باید با رفتار و اخلاق مناسب و گشاده رویی با مردم برخورد کرد.

وی با اشاره به برگزاری میز خدمت ادارات در مصلی‌های جمعه در کشور گفت: برگزاری میز خدمت در مصلی‌های جمعه از اقدامات بسیار خوب و در ارتباطات مسئولان و مردم مؤثر است اما قبل از برگزاری اینگونه برنامه‌ها باید اطلاع رسانی مناسب انجام شود تا مردم با اطلاع قبلی بتوانند مشکلات خود را در حوزه مربوطه مطرح کنند.

وی با اشاره به اهمیت ظرفیت فضای مصلی جمعه گناوه در برگزاری برنامه‌های مختلف شهرستان ادامه داد: فرماندار شهرستان در موضوع اعتبارات مصلی جمعه مساعدت داشته‌اند و لازم است که مساعدت لازم از سوی شهرداری، شورا و سایر دستگاه‌ها مرتبط انجام شود تا بتوان با رفع مشکلات این فضا، در مواقع لازم و ضروری از آن به نفع مردم و برنامه‌های شهرستان استفاده کرد.

لزوم کمک به حفظ امید و اعتماد احیا شده در جامعه

امام جمعه گناوه از همه دست اندر کاران برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان تقدیر کرد و افزود: علیرغم همه توطئه‌های دشمنان و مشکلاتی موجود در جامعه، حضور مردم در این انتخابات پرشور و باعظمت بود که مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را امضا کرد.

وی ادامه داد: مردم به وظیفه خود در انتخابات عمل کردند و در حال حاضر نوبت مسئولان است تا امید و اعتمادی که در جامعه احیا شده را حفظ و با وحدت و همدلی در این زمینه تلاش کنند.

امام جمعه گناوه گفت: نماز جمعه مرکز وحدت و همدلی و محلی که قلب‌ها باید به هم نزدیک شود و رهبری نیز فرمودند که همه باید یک صدا باشند و به دولت کمک کنند.

مسیر حرکت ائمه جمعه خط ولایت است

موفقیت دولت، موفقیت نظام است

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه کمک به رئیس جمهور منتخب به فرموده رهبری پیروزی ما است و اگر دولت موفق شود به معنای موفقیت و پیروزی نظام اسلامی است گفت: همه باید با وحدت و همدلی برای حل مشکلات با دولت همکاری کنند و مردم را به نظام و انقلاب و ولایت امیدوارتر سازند.

امام جمعه گناوه از اقشار مختلف مردم در برگزاری آئین‌ها و مراسم دهه اول محرم با شور، شعور، شوق، معرفت و عشق به امام حسین (ع) در شهرستان تقدیر کرد.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در ۵ مرداد، گفت: پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران اسلامی، منافقین کوردل عملیاتی را با پشتیبانی رژیم بعثی علیه کشورمان آغاز کردند تا به تصور خام خود بتوانند نظام اسلامی را ساقط کنند اما با رشادت‌های ملت ایران و رهبری و هدایت‌های امام راحل هرگز به اهداف خود نرسیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ