الفتی به فینال المپیک برسد تاریخ ساز است/ افراد فنی کنار نروند

اقتصاد ایران: مربی ژیمناستیک ایران معتقد است در صورتی که الفتی به فینال المپیک پاریس برسد اتفاق بزرگی برای این رشته رخ می‌دهد.

محمد آذرپی مربی ژیمناستیک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره حضور مهدی الفتی به عنوان اولین نماینده ایران بعد از ۶۰ سال در میدان المپیک گفت: کسب سهمیه المپیک برای الفتی بعد از ۶۰ سال اتفاق بزرگی بود و اگر او بتواند در المپیک فینالیست شود یک شگفتی بزرگ خواهد بود. دو پرش الفتی امتیاز بالایی دارد اما المپیک میدان خیلی سختی است و بهترین‌ها به این مسابقات اعزام می‌شوند. با این حال ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. در فینال هر ژیمناستیی که بتواند پرش بهتری انجام دهد صاحب مدال خواهد شد.

وی گفت: اگر الفتی بتواند به فینال برسد و جز هشت ژیمناستیک این مسابقات در مرحله نهایی باشد کار بزرگی انجام داده و تاریخ سازی کرده است. به خاطر حضور الفتی در المپیک شرایط ژیمناستیک آرام است و کلاس‌های مربیگری و داوری در حال برگزاری است. خوشبختانه در این دوره سهمیه در بخش انفرادی به دو نفر افزایش پیدا کرد و از شانس خوب الفتی در پرش خرک سهمیه به سه نفر افزایش پیدا کرد و او توانست در فرصت‌های پایانی به سهمیه برسد. امیدوارم او در المپیک پاریس تاریخ ساز شود.

مربی ژیمناستیک با بیان اینکه احتمالاً الفتی در المپیک حرکت جدیدی انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: من احتمال می‌دهم الفتی در المپیک یک حرکت جدید به نمایش بگذارد البته من ندیدم ولی امکان آن وجود دارد. اگر او حرکت جدیدی در المپیک انجام دهد فرودش باید خیلی مناسب باشد تا بتواند به مرحله بعد راه پیدا کند. در فینال امکان رخ دادن هر اتفاقی است و اگر او بتواند به این مرحله برسد برای ایران تاریخ سازی کرده است.

آذرپی در پاسخ به این سوال که ژیمناستیک برای ادامه روند آرامش به چه چیزی نیاز دارد، گفت: به نظرم مهمترین موضوعی که ژیمناستیک به آن نیاز دارد وفاق ملی و همدلی است. خانواده ژیمناستیک باید در کنار هم باشند. این رشته توانست پس از ۸۰ سال در بازی‌های آسیایی به مدال برسد، پس از آن بعد از ۶۰ سال صاحب سهمیه المپیک پاریس شد. طبیعی است که هر فدراسیونی وقتی روی کار می‌آید افرادی که به آن‌ها نزدیک‌تر هستند در رأس کار قرار می‌گیرند اما به نظرم نباید این اتفاق بیافتد. اما نباید افرادی که فنی هستند و زحمت می‌کشند نادیده گرفته شود. باید کدورت‌ها کنار برود و همه با هم به خاطر ژیمناستیک کار کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ