عروسک‌هایی که مسافر کربلا می‌شوند/نذری برای شادی دل کودکان زائر

اقتصاد ایران: بیرجند-حدود ۲۰ نفر از بانوان بیرجندی با حمایت معاونت زنان بنیاد بین المللی غدیر نذر کرده‌اند تا عروسک ببافند و در مسیر پیاده روی اربعین آن را به کودکان زائر اباعبدالله حسین (ع) هدیه دهند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اینجا عروسک‌های بافته شده صامت و ساکت نیستند. لفظی بر زبان جاری نمی‌کنند ولی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. حرف‌هایی از جنس عشق و مهربانی.

عروسک‌هایی که بافته می‌شوند تا در مسیر پیاده روی اربعین در گرماگرم تابستان و شور حسینی لبخند را بر لب یک زائر کوچک اربعین بنشانند. عروسکی که در ذهن کودک خاطره زیبایی از یک سفر زیارتی را ماندگار می‌کند.

حدود ۲۰ نفر از بانوان بیرجندی با حمایت معاونت زنان بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بیرجند نذر کرده‌اند تا عروسک ببافند و در مسیر پیاده روی اربعین آن را به کودکان زائر اباعبدالله حسین (ع) از نقاط مختلف دنیا هدیه دهند.

عروسک‌هایی که نذر اربعین می‌شوند

به کارگاهشان در مجتمع فرهنگی- مذهبی ابن حسام می‌روم. حدود ۲۰ بانوی بیرجندی که در گروه‌هایی سه چهارنفره در این مجتمع عروسک می‌بافند. اگر هم بانوی علاقمندی شیوه بافتن عروسک را بلد نباشد به او آموزش می‌دهند.

عروسک‌هایی که مسافر کربلا می‌شوند/نذری برای شادی دل کودکان زائر

به سراغ یکی از این بانوان محب اهل بیت (ع) می‌روم که خود را سمیه خدا دوست معرفی می‌کند.

سمیه خدادوست در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند ماهی می‌شود که برخی از روزها برای بافت عروسک به این مجتمع می‌آیم و این کار حس خوب و همراه با آرامش و معنویت به من می‌دهد که آن را دوست دارم.

وی ادامه داد: این عروسک‌ها نذر اربعین است، برای اینکه به دست زائران کوچک امام حسین برسد.

برای شاد کردن دل زائر کوچولوهای سید الشهدا (ع)

وقتی از او درباره نیتش از بافت عروسک می‌پرسم چشم‌هایش خیس از اشک می‌شود و می‌گوید وقتی عروسک‌ها را می‌بافم با آنها حرف می زنم و احساس می‌کنم دارم برای کودکان کربلا و حضرت علی اصغر (ع) کاری انجام می‌دهم.

خدا دوست ادامه داد: به راستی چه چیزی بهتر از شاد کردن دل زائر امام حسین (ع) وجود دارد.

زهرا راشدی از دیگر بانوانی است که برای بافت عروسک در مجتمع فرهنگی – مذهبی ابن حسام حضور پیدا کرده است. وی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: من از اردیبهشت ماه کار بافت عروسک را شروع کرده‌ام و تا کنون ۵۰ عروسک تحویل دادم ولی دوست داشتم زودتر این کار را شروع می‌کردم.

عروسک‌هایی که مسافر کربلا می‌شوند/نذری برای شادی دل کودکان زائر

تاکنون ۵۰ عروسک بافته‌ام

وی یادآور شد: بافت عروسک برای زائر امام حسین (ع) و کودکانی که به مراسم پیاده روی اربعین می‌آیند حس خوبی به انسان می‌دهد.

فاطمه عباسی مقدم اظهار کرد: از چند سال قبل با همکاری معاونت بانوان بنیاد بین‌المللی غدیر بیرجند تصمیم گرفتیم برای کودکانی که در مراسم پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کنند اسباب بازی بفرستیم.

معاون بانوان بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بیرجند گفت: یک گروه ۱۵- ۲۰ نفر هستیم که کار بافت عروسک را برای زائران کوچک سید الشهدا (ع) انجام می‌دهیم تا خاطره شیرینی از این زیارت در ذهن آنها بماند.

یک خاطره شیرین از کارگاه عروسک بافی

عباسی مقدم با بیان اینکه امسال برای چهارمین سال کار ساخت عروسک و جانماز و … را انجام می‌دهیم اظهار کرد: از سه – چهار ماه قبل خانم‌ها هفته‌ای یکی – دو روز به این مکان می‌آیند و با نخ‌هایی که در اختیارشان قرار می‌دهیم به صورت افتخاری عروسک برای اربعین می‌بافند.

وی گفت: یک خاطره شیرین که از ساخت و بافت عروسک‌ها دارم این است که یک سال وقتی داشتیم این عروسک‌ها را جمع آوری می‌کردیم، دیدم صدای زمزمه‌ای می‌آید و دقت که کردم دیدم یکی از خانم‌ها با عروسک درد دل می‌کند و از او می‌خواهد که سلامش را به امام برساند.

معاون بانوان بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بیرجند بیان کرد: خانم‌ها با اخلاص این کار را انجام می‌دهند و بسیاری از آنان به حاجت‌های قلبی شأن نیز رسیدند و بسیاری هم بعد از بافت این عروسک‌ها زائر کربلای سید الشهدا (ع) شدند.

تقدیر از یک کار فرهنگی خلاقانه

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با حضور در این کارگاه عروسک سازی اظهار کرد: ساخت عروسک و ارسال آن به مراسم پیاده روی اربعین و هدیه دادن به زائران کوچک امام حسین (ع) یک کار زیبا و خلاقانه است.

وی ادامه داد: همین کارهای فرهنگی کوچک و کارهایی چون هدیه دادن کتیبه برای میزبانان عراق بسیار ارزنده است هر چند آنان از دل و جان برای زائران مایه می‌گذارند.

عروسک‌هایی که مسافر کربلا می‌شوند/نذری برای شادی دل کودکان زائر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هر کس یک بار در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده باشد دیده است که میزبانان عراقی با چه شوقی از زائران درخواست می‌کنند در موکب و سر سفره آنان حضور پیدا کنند.

اربعین مصداقی از الفت بین محبان اهل بیت (ع)

سالاری مکی با اشاره به اینکه بی شک هر کاری که موجب انس و الفت بین مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) ارزنده است، اظهار کرد: همه آنچه در مراسم پیاده روی اربعین رخ می‌دهد جلوه‌ای از الفت بین دوستداران ائمه (ع) است.

وی ادامه داد: چه کاری بهتر از اینکه با هدیه دادن به زائر کوچک سیدالشهدا (ع) در مراسم پیاده روی اربعین خاطره خوشی برای او بسازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هر خیر و خوبی در خانه سید الشهدا (ع) است و جاذبه سید الشهدا مردم را به این مسیر پر برکت می‌رساند.

و من به آن کودکی فکر می‌کنم که در پیاده روی اربعین این عروسک‌های بافته شده را هدیه می‌گیرد و این خاطره شیرین هیچگاه از ذهنش پاک نمی‌شود. چه عروسک‌های با برکتی.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ