چرا برخی از مسابقات المپیک قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می‌شوند؟

اقتصاد ایران: با وجود اینکه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس قرار است جمعه ۵ مرداد برگزار شود اما چند رشته ورزشی از جمله فوتبال، راگبی، هندبال و تیراندازی، پیش از افتتاحیه کار خود را شروع می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود اینکه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ قرار است جمعه ۵ مرداد برگزار شود اما چند رشته ورزشی از جمله فوتبال، راگبی ۷ نفره، هندبال و تیراندازی با کمان، پیش از مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز خواهند کرد.

فوتبال و هندبال

رقابت های المپیک پاریس روز چهارشنبه ۳ مرداد با برگزاری مسابقه فوتبال میان تیم های آرژانتین و مراکش و ازبکستان برابر اسپانیا شروع می شود و پنجشنبه هم بازی های هندبال برگزار می شود.

اما چرا این مسابقات قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می‌شوند؟ روزنامه «اکیپ» فرانسه در گزارشی به دلیل شروع زودهنگام برخی رویدادها در المپیک پرداخته است و نوشت: دلیل اصلی اینکه بعضی بازی ها زوتر شروع می شود این است که زمان کافی برای ریکاوری در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

به عنوان مثال، قهرمان تورنمنت هندبال باید در مجموع ۸ مسابقه در این دوره برگزار کند و قهرمان فوتبال باید ۶ بازی انجام دهد. بنابراین، برای این دو رشته ورزشی نیاز به مدت زمان بیشتری برای برگزاری مسابقات وجود دارد.

راگبی ۷ نفره

در مورد راگبی ۷ نفره، مسئله طولانی بودن رقابت‌ها و ریکاوری ورزشکاران مطرح نیست. بلکه ورزشگاه ملی فرانسه که از ۲۴ تا ۳۰ ژوییه میزبان راگبی المپیک خواهد بود تنها به راگبی اختصاص ندارد. پس از پایان بازی های راگبی، این ورزشگاه به مدت ۲ روز مورد تغییراتی قرار می گیرد و سپس مسابقات دو و میدانی که یکی از مهم‌ترین رشته‌های بازی‌های المپیک است، از ۲ اوت در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

تیراندازی با کمان

تیراندازان با کمان که به طور سنتی مسابقات خود را صبح روز افتتاحیه آغاز می‌کنند، این بار یک روز قبل از افتتاحیه و با مسابقات مقدماتی کار خود را شروع خواهند کرد. دلیل اینجا به جایی، نزدیکی محل برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان در ورزشگاه «اینولید» به رود سن است که مراسم افتتاحیه در آنجا برگزار می‌شود.

مسابقات حذفی تیر و کمان از ۲۸ ژوئیه شروع می‌شوند و در روزهای ۵ تا ۷ مرداد مسابقه ای در رشته تیر و کمان برگزار نمی شود تا ورزشکاران این رشته بتوانند در افتتاحیه حضور داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ