اردبیل متراکم‌ترین شهر ایران/سرانه مصرف آرد اردبیل در کشور بالاست

اقتصاد ایران: اردبیل- استاندار اردبیل گفت: شهر اردبیل متراکم‌ترین شهر کشور به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در اجلاس اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در اردبیل، اظهار کرد: ما در شهر اردبیل با کمبود زمین روبه‌رو هستیم و اطراف این شهر نیز اغلب زمین‌های درجه یک کشاورزی است که امکان توسعه را محدود کرده است.

وی به وجود ۱۰۰ هزار خانواده اجاره نشین در استان اشاره کرد و گفت: تراکم جمعیتی در هر هکتار شهر اردبیل ۹۵ نفر است در حالی که این تراکم در تهران ۵۶ نفر، تبریز ۵۷ نفر و اصفهان ۴۵ نفر است که از این لحاظ اردبیل متراکم‌ترین شهر کشور است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ما در این سه سال تلاش کردیم تا یکهزار هکتار به مساحت اردبیل اضافه کنیم تا ۶ هزار هکتار مساحت شهر اردبیل با این امحال به هفت هزار هکتار برسد.

عاملی افزود: باید این مساحت تا ۲ برابر افزایش پیدا کند تا ما بتوانیم به وضعیت کنونی اصفهان رسیده و شرایط بهتری را در پراکنش محیط شهری شاهد باشیم.

از فشار به اصناف در دریافت مالیات پرهیز شود

استاندار اردبیل به ۲ حوزه تولید و خدمات و اهمیت آن در کارآمدی استان و تولید ثروت به نفع مردم اشاره کرد و ادامه داد: ما در هر ۲ بخش نیاز به توسعه داریم که امر توسعه با حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی هرگونه سختگیری در اعمال مالیات و جرایم احتمالی را رد کرد و گفت: به هیچ وجه در دریافت مالیات سختگیری به واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی انجام نشده و ما از متولیان امر خواسته‌ایم ذره‌ای به فشار و تهدید احتمالی دامن نزنند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما راضی هستیم که منابع درآمدی استان کاهش پیدا کند اما لطمه‌ای به واحدهای تولیدی و صنفی وارد نشود که در این راستا ۶۴ هزار نفر فعال صنفی و اقتصادی مالیات صفر داشتند، ۱۹ هزار نفر مالیات حداکثر پنج میلیون تومان را پرداخت کردند و هفت هزار نفر نیز مالیات پنج تا ۱۰ میلیون تومان واریز داشتند.

وی اضافه کرد: سه هزار نفر در این استان پرداختی مالیاتشان ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و سه هزار و ۵۰۰ نفر پرداختی مالیاتشان بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان بوده است.

عاملی بیان کرد: به هیچ وجه دستمان را در جیب بخش خصوصی نگذاشتیم بلکه سعی کردیم از فشار مضاعف و غیرمنطقی پرهیز کرده و در حد وسع و توان و اختیار استانی بخشودگی جرایم را نیز اعمال کنیم.

بازگشایی مرز ایران و آذربایجان منوط به همکاری کشور مقابل است

استاندار اردبیل به بازگشایی مرز ایران و آذربایجان به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: آذربایجان کل مرزهای زمینی خود را با همسایگان بسته و اجازه تردد نمی‌دهد در حالی که از طرف ما هیچ مانع و مشکلی در بازگشایی مرز وجود ندارد.

وی به تهیه طرح بهسازی ورود شهر اردبیل و تأیید آن در شورای عالی معماری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری و دیگر متولیان ورودی شهر اردبیل به نحوی زیبا و مناسب‌سازی شود تا تصویری بهتر از اردبیل در خاطره‌ها باقی بماند.

عاملی ضرورت احداث شهرک صنفی و همراهی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش را یادآور شد و تصریح کرد: همه باید در شکل‌گیری شهرک صنفی و انتقال مشاغل پرتراکم همکاری لازم را انجام دهند.

وی به موضوع شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع همان اف. ای. تی. اف است که در انتخابات اخیر نیز موضوع آن داغ بوده و قطعاً به صورت استانی علاقه‌مند هستیم تا شفاف‌سازی‌ها در حوزه مالی انجام شود.

عاملی ضرورت کاهش بار ترافیکی میدان میوه و تره‌بار و حمایت از صاحبان واحدهای صنفی را یادآور شد و اضافه کرد: باید به نحوی عمل کنیم تا ترافیک در این محدوده به حداقل برسد.

مدیریت نان در کشور از اول غلط بوده است

استاندار اردبیل بیان کرد: بیشترین سرانه آرد مصرفی در کشور مربوط به اردبیل است که ۱۲ کیلوگرم به ازای هر نفر در ماه تأمین آرد را در این استان شاهد هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: در حالی که در قزوین این سرانه ۸.۵ کیلو، در گیلان ۱۰ کیلو و در مشهد هشت کیلو به ازای هر نفر است اما در استان اردبیل این سرانه ۱۲ کیلوگرم است و جالب اینکه همچنان مشکلات حوزه نان نیز وجود دارد.

عاملی تصریح کرد: به هیچ وجه سامانه طراحی شده در این حوزه کارآمدی نداشته و ما شاهد بسته شدن ۲۰ نانوایی در روزهای اخیر بر اثر رصد دقیق در سامانه بودیم ولی همچنان بر روند فعالیت این سامانه و مدیریت نان در کشور اشکالات و ایراداتی وارد است.

وی گفت: امیدواریم در دولت چهاردهم این مشکلات و معضلات رفع و با نگاه درست توزیع آرد و تهیه نان را با اصلاح قیمت‌ها شاهد باشیم.

عاملی در مورد پوشش بیمه اجباری واحدهای تولیدی و صنفی نیز افزود: ۱۲۳ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند که ۱۰ درصد این پوشش در ۲.۵ سال اخیر به ثبت رسیده است.

وی در مورد پوشش بیمه‌ای حرف و مشاغل خاطرنشان کرد: ۲۸ هزار بیمه شده در این بخش به ۴۰ هزار نفر رسیده و ما شرایط بهتر و رو به جلویی را شاهد هستیم.

عاملی به تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین و تولید یک میلیون تن محصول اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم هفت هزار میلیارد تومان منابع تأمین شد و این پروژه تا آخر آبان ماه تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ واحد تولیدی بالای ۱۵ هزار نفر اشتغال در استان راه‌اندازی شده و در حوزه گردشگری نیز تلاش می‌کنیم تا زیرساخت اصلی که هتل پنج ستاره و مراکز پذیرایی استاندارد است، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

استاندار اردبیل جایگاه اول استان را در حوزه بازاریابی گردشگران خارجی یادآور شد و بیان کرد: قرار بود اردیبهشت ماه نشست سفرای کشورهای همسایه برگزار شود که به دلیل حادثه تلخ سقوط هواپیمای رئیس جمهور کشورمان این برنامه کنسل شد که تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک این نشست در اردبیل برگزار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ