قدم هایی برای افزایش کیفیت ساختمان/صنعت بتن آماده، در مسیر پیشرفت

اقتصاد ایران: بیرجند- صنعت بتن آماده در کشور با راه اندازی انجمن های آن در استان ها و از جمله در خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گردهمایی تأسیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی خراسان جنوبی با حضور مسئولان کشوری کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی در شهرستان فردوس برگزار شد.

حسین برزگانی، رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۲۷ شرکت در حوزه تولید بتن آماده در حال فعالیت هستند و همچنین بین ۲۷ تا ۳۰ شرکت نیز در زمینه تولید قطعات بتنی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هدف گذاری ما در خراسان جنوبی بر تولید قطعات پیش ساخته بتنی و قطعات پیش ساخته برای تولید خانه‌ها در حد انبوه است که در قانون جهش تولید مسکن نیز مد نظر قرار گرفته است.

قدم هایی برای افزایش کیفیت ساختمان/صنعت بتن آماده، در مسیر پیشرفت

راهی برای افزایش کیفیت بتن آماده

رئیس هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای افزایش کیفیت بتن‌ها و کاهش قیمت باید به سمت ساخت قطعات پیش ساخته بتنی برویم، ادامه داد: توصیه ما به فعالان این عرصه در استان این است که از ظرفیت کانون‌های سراسری نیز استفاده شود.

برزگانی با بیان اینکه در خراسان جنوبی دو کارخانه تولید سیمان وجود دارد، گفت: با وجود این کارخانه‌های سیمان تولید کنندگان ما در هر کدام از شهرستان‌های استان با طی مسافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر می‌توانند سیمان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه افزایش کیفیت بتن‌ها و در نهایت استحکام ساختمان‌ها قدم برداریم.

ظرفیت‌های بی‌بدیل کشور در حوزه بتن

علی صادقی، رئیس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی نیز در این جلسه گفت: در ایران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی بدیلی داریم که در راستای رشد و توسعه کشور باید از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه افتتاح و تأسیس انجمن بتن در خراسان جنوبی را به فعالان این عرصه در استان تبریک می‌گویم، بیان کرد: در کشور استان‌های مختلفی را بازدید کردیم که برخی در سال‌های گذشته انجمن شأن افتتاح شده و تنها سه- چهار استان دیگر باقی مانده است.

قدم هایی برای افزایش کیفیت ساختمان/صنعت بتن آماده، در مسیر پیشرفت

رئیس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی کشور با بیان اینکه توصیه من به دوستان در انجمن این است که تلاششان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی و سرلوحه قرار دادن استاندارد سازی باشد، گفت: به طور مستمر و مرتب دوره‌های آموزشی در حوزه بتن آماده برگزار می‌کنیم و برای دو هفته آینده نیز برگزاری دوره در فارس و بوشهر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

صادقی تأکید کرد: تولید کنندگان بتن باید با بخش‌هایی مثل سیمان، ماشین آلات، استاندارد و نظام مهندسی و…هماهنگ بوده و در راستای همدلی قدم برداریم چرا که در صورت خطا در هر بخش مصرف کننده نهایی ساختمان ضرر می‌کند.

اشاره‌ای به وضعیت صنعت سیمان و بتن

محرم کریمی، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی نیز در این جلسه بیان کرد: در کشور هر سال در حدود ۶۲ میلیون تن سیمان تولید شده که بیش از ۶۰ درصد سیمان تولیدی در کشور به صورت فله فروخته شده است.

وی گفت: از این میزان سیمان فله ۹۲ درصد آن توسط هزار و ۳۰۰ کارخانه بتن آماده در هر سال تبدیل به ۱۰۰ میلیون متر مکعب بتن آماده می‌شود و عمدتاً در ساختمان‌های مسکونی و بعد تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی یادآور شد: مبلغ فروش این ۱۰۰ میلیون متر مکعب بتن آماده کشور سه برابر کل فروش سیمان در کشور است که نشان می‌دهد صنعت بتن آماده جای خود را باز کرده است.

کریمی با اشاره به اینکه قدمت بتن و سیمان ایرانی ۹۲ سال و سابقه بتن آماده ۵۳ سال است، افزود: همه ما باید تلاش خود را برای افزایش کیفت بتن داشته باشیم.

قدم هایی برای افزایش کیفیت ساختمان/صنعت بتن آماده، در مسیر پیشرفت

گفتنی است همزمان با این مراسم با حضور علیرضا رحمتی، رئیس کمیته فنی کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی کشور دوره آموزشی پیرامون آزمایش‌های بتن تازه و سخت شده و ضوابط رد و پذیرش بتن آماده و بتن سازه برگزار شد.

وی در این دوره آموزشی بیان کرد: اگر بتوانیم مقررات ملی ساختمان و آئین نامه‌ها و … را مراعات کنیم می‌توانیم انتظار داشتن ساختمان‌هایی خوب و ایمن داشته باشیم.

رحمتی ادامه داد: تلاش ما بر این است که با برگزاری دوره‌های آموزشی آگاهی‌ها را افزایش دهیم و پازل‌های افزایش کیفیت ساختمان را بشناسیم و بی شک بخشی از این پازل مربوط به آزمایش‌های بتن‌ها است.

وی در این جلسه به سوالات تخصصی حضار پاسخ گفت.

گفتنی است در این دوره آموزشی مواردی چون آشنایی با فرایند تولید، ویژگی‌های بتن تازه و سخت، ویژگی سیمان هیدرولیکی، مصالح سنگی آب مصرفی در بتن، فرایند تعیین مقاومت فشاری و ضوابط پذیرش تعداد آزمایش‌های بتن مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ