ائمه جمعه در طول هفته مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دیر گفت: ائمه جمعه در طول هفته مسائل و مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی سه‌شنبه شب در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان دیر با گرامیداشت یاد شهدای محراب و پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نمازجمعه آمیختگی معنویت با سیاست است. علاوه بر دعوت مردم به تقوا و یاد خدا، مسائل سیاسی هم در این سخن‌گاه بیان می‌شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مردم در اصل حکومت اسلامی، تداوم آن و دستیابی حکومت به اهدافش نقش آفرین هستند، افزود: یکی از کارکردهای نمازجمعه به صحنه آوردن مردم در هر هفته است.

وی ادامه داد: نمازجمعه نمایشگر وحدت و همدلی و اقتدار امت اسلامی و پیوند دهنده مردم با رهبری و نظام اسلامی است.

حسینی با تاکید بر اینکه مسئله غزه در رأس همه مسائل جهان اسلام قرار دارد، گفت: هر هفته در سخن‌گاه نمازجمعه نسبت به حوادث جهان اسلام اطلاع رسانی و روشنگری می‌شود و مردم به حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم دعوت می‌شوند.

وی، وظیفه امام جمعه را امیدآفرینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امام جمعه با بیان دستاوردهای نظام اسلامی و فعالیت‌های مسؤولین برای مردم، امید به جامعه تزریق می‌کند.

امام جمعه دیر تاکید کرد: نمازجمعه وحدت آفرین، امیدآفرین و خنثی کننده تبلیغات سو دشمن است.

وی گفت: دشمن دنبال تحریم و کاهش مشارکت مردم در انتخابات‌ها است اما نمازجمعه عاملی برای حضور مردم در صحنه است.

نمازجمعه سنگر دفاع معنوی مقابل دشمنان است

حسینی بیان کرد: در خطبه‌های نمازجمعه مسائل مهم مبتلا به جامعه مانند جوانی جمعیت، پرهیز از اسراف، خدمات اجتماعی مانند کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، مشکلات مردم و … بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه در طول هفته با افراد و دستگاه‌های مختلف سر و کار دارد، افزود: برخی فکر می‌کنند که کار امام جمعه فقط خطبه خواندن در نمازجمعه است در حالی که بخش عمده وقت ما از شنبه تا پنجشنبه به پیگیری مسائل و مشکلات مردم اختصاص دارد.

امام جمعه دیر عنوان کرد: حضور در جلسات مختلف مانند شورای اداری، شورای فرهنگ عمومی و جلسات با ادارات و نهادهای مختلف، حضور در برنامه‌های فرهنگی و عزاداری و ارتباط با نسل جوان با حضور در مدارس، حضور در مراسم ختم و تشییع جنازه مؤمنین از دیگر فعالیت‌های امام جمعه در طول هفته است.

وی با بیان اینکه نهاد نمازجمعه سنگر دفاع معنوی مقابل دشمنان است، ابراز کرد: امام جمعه با پاسخگویی به شبهاتی که دشمن مطرح می‌کند، مردم را آگاه و اراده آنها را در مقابله با دشمنان تقویت می‌کند.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه انقلاب اسلامی با روز جمعه تقارن دارد، از همه افراد دعوت می‌کنیم به صورت خانوادگی در نمازجمعه این هفته شرکت کنند.

وی با تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه، افزود: خبرنگاران نقش مهمی در بیان اهمیت جایگاه نمازجمعه و فضیلت و ابعاد و کاردهای آن به افکار عمومی دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ