آنالیز و آسیب شناسی ناهنجاری های راه رفتن با هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی دانشکده توانبخشی هوش مصنوعی را چهارمین انقلاب صنعتی درحال ظهور در رشته‌های پزشکی خواند و گفت: هوش مصنوعی، ناهنجاری های راه رفتن را آنالیز و آسیب شناسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدی نیکنام، با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در ارزیابی‌های فیزیوتراپی، خاطرنشان کرد: با هوش مصنوعی می‌توان به آنالیز و آسیب شناسی ناهنجاری‌های راه رفتن پرداخت که اطلاعات معتبری را به درمانگر برای تصمیم گیری و مداخلات درمانی ارائه می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با توجه به نقش مؤثر هوش مصنوعی در رشته فیزیوتراپی گفت: از هوش مصنوعی می‌توان برای طراحی تمرینات درمانی، آموزش تمرینات به بیماران و نظارت بر انجام صحیح تمرینات استفاده کرد.

به گفته وی، در طراحی تمرین درمانی می‌توان از هوش مصنوعی متناسب با ویژگی‌های بیمار (فردمحور) بهره گرفت. همچنین نحوه اجرای تمرینات توسط هوش مصنوعی ارزیابی و رصد شده و در صورت نیاز تغییرات لازم ارائه می‌شود.

نیکنام با توجه به افزایش جمعیت سالمندی و احتمال افتادن و شکستگی‌های اندام تحتانی بر ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در طراحی ورزش‌های تعادلی برای این افراد تاکید کرد.

وی در ادامه یادآور شد: با استفاده از هوش مصنوعی این تمرینات می‌تواند متناسب با ویژگی‌های هر سالمند تغییر یابد و طرح درمان، ارزیابی راه رفتن و…، در نظر گرفته شود و همچنین روش‌های پیشگیری از بروز این حوادث با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شود.

نیکنام با تاکید بر این که هوش مصنوعی کمک زیادی به درمانگر می‌کند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها نیز می‌توان برای آموزش فراگیران از مدل‌ها و مانکن‌هایی بهره گرفت که با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کنند تا دانشجویان فیزیوتراپی با درک بهتر این آموزش‌ها را در بالین اجرا کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ