روحانیت اسلام را از تهدیدات و خطرات حفظ کرد

اقتصاد ایران: بهشهر - رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه اسلام را به سرانجام رساند و از تهدیدات و خطرات حفظ کرد، روحانیت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی سه شنبه شب در مراسم هفتمین روز ارتحال حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه فقید شهرستان بهشهر در مصلای آیت‌الله جباری (ره) بهشهر اظهار کرد: امام‌جمعه فقید بهشهر در حرکت بسیار ارزشمند دسته جات عزاداری در روز عاشورا چندین ساعت به اتفاق مسؤولان ایستادند و از عزاداران استقبال کردند و در شب شام غریبان بعد از روضه خوانی مزد ۵۰ سال روضه خوانی خود را گرفت و به نزد خداوند شتافت.

وی افزود: افتخاری بالاتر از این نیست که روز عاشورا، شب شام غریبان، جامه عزابرتن و شب شام غریبان سیدالشهدا آسمانی شد و برای یک روحانی افتخاری بزرگ‌تر از این نیست که روضه خوان امام حسین (ع) باشد و در همان مجلس جان به جان آفرین تسلیم کند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: علی رغم همه تبلیغات گسترده از بدو تولد اسلام تاکنون علیه دین و مروجان دین، مردم همچنان در این مسیر هستند.

حجت‌الاسلام گواهی یادآور شد: اگر علمای دین نبودند نامی و خبری از اسلام نبود و تجلیل از علما بعد از ۱۲۰۰ سال بعد از غیبت امام زمان وظیفه سنگینی است و آنچه اسلام را به سرانجام رسانده و از تهدیدات و خطرات حفظ کند، نقش روحانیت بود.

وی خاطرنشان کرد: در طول انقلاب، روحانیت قربانی فیزیکی و شخصیتی شدند و بزرگترین نسل ما شهید مطهری را ترور فیزیکی کرده و اولین ترور عقیدتی شهید مطهری بود که اگر حیات داشت برکات ایشان برای عصرها و نسل‌ها مورد توجه بود و شهادتش ضایعه سنگینی برای اسلام و انقلاب بود و سپس شهید بهشتی‌ها و محراب و شهدای روحانیت، شهید دستغیب به عنوان‌مجسمه تقوا را به شهادت رساندند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه در این عصر وانفسا که عده‌ای در پی نابودی دین هستند، اظهار کرد: خداوند با بی دینی برکت را از زندگی می‌گیرد.

حجت‌الاسلام گواهی گفت: امروز بسیاری از دست‌ها مسلح شدند تا مردم را از حوزه‌های علمیه و روحانیت جدا کنند و باید حامی روحانیت و دین و در مسیر انقلاب و ولایت بود تا آسیبی به مملکت نرسد و انقلاب ما به انقلاب موعود برسد.

حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه فقید شهرستان بهشهر، ۲۶ تیرماه در شب شام غریبان امام حسین (ع) و یارانش براثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ