نرخ کووید طولانی در حال کاهش است

اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می دهد که به نظر می رسد احتمال ابتلا به کووید طولانی با ظهور انواع جدید ویروس، همراه با تکرار عفونت ها و واکسیناسیون ها در حال کاهش است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تیمی از محققان آلمانی به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای افراد به علائم طولانی مدت در طول زمان در حال کاهش است.

دکتر «آندره کارچ»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه مونستر آلمان، نتیجه گیری کرد: «اگرچه علت مشکلات طولانی پس از کووید ۱۹ هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما چشم انداز آینده برای همه مثبت است.»

تیم تحقیق، یافته‌های خود را بر اساس نظرسنجی از تقریباً ۱۱۰۰۰۰ آلمانی، که در پاییز ۲۰۲۲ انجام شد، ارائه کرد.

از افراد در مورد اینکه آیا کووید طولانی را تجربه کرده‌اند، از جمله علائمی مانند خستگی جسمانی، مشکلات قلبی عروقی و اختلالات شناختی سوال شد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، کووید طولانی مدت شامل علائم جدید یا مداومی است که در عرض سه ماه پس از عفونت کووید رخ می‌دهد که با دلایل دیگر قابل توضیح نیست.

در زمان نظرسنجی آنلاین، بیش از ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قبلاً سه بار یا بیشتر واکسن کووید را دریافت کرده‌اند و ۶۰ درصد گفتند که قبلاً به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گفته محققان، حدود یک سوم (۳۵٪) از کسانی که گفته بودند به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، گفتند که حداقل یک علامت دائمی را نیز در فاصله زمانی ۴ تا ۱۲ ماه پس از ابتلاء تجربه کرده‌اند.

تیم تحقیقاتی دریافتند اول از همه، میزان ابتلاء به کووید طولانی در میان افرادی که به آخرین سویه کووید، Omicron آلوده شده بودند، کمتر بود.

این مطالعه نشان می‌دهد که نرخ‌های ابتلاء به کووید طولانی در میان افرادی که با اولین سویه (نوع وحشی) در اواخر سال ۲۰۲۰، نوع آلفا در اوایل سال ۲۰۲۱ یا نوع دلتا که بین جولای و دسامبر ۲۰۲۱ در گردش بود، بیشتر بود.

دکتر «رافائل میکولاچیک»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «همانطور که تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد، نوع ویروس بر خطر ابتلاء به شرایط پس از کووید ۱۹ تأثیر دارد. به نظر می‌رسد خطر با انواع ویروس‌های جدید کاهش می‌یابد. عفونت Omicron به طور قابل توجهی کمتر با مشکلات طولانی پس از کووید ۱۹ نسبت به انواع قبلی ویروس مرتبط بود.»

شاید به طور غیرمستقیم، به نظر می‌رسد که احتمال ابتلاء به کووید طولانی مدت نیز با دفعات بیشتر کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد دریافت واکسن کووید برای چهارمین بار نیز احتمال افراد برای ابتلاء به کووید طولانی مدت را کاهش می‌دهد.

این ممکن است به این دلیل باشد که تکرار واکسیناسیون احتمال ابتلای فرد به کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ