نیمی از نقاط حادثه خیز استان سمنان ایمن سازی شد

اقتصاد ایران: سمنان- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ایمن‌سازی و آشکارسازی ۵۰ درصد نقاط حادثه‌خیز این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صداقت شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در راهداری استان سمنان با بیان اینکه در یک سال گذشته این آشکارسازی‌ها از طریق نصب تابلو، علائم و تجهیزات ایمنی انجام شده است، تاکیدکرد: فرآیند اصلاح و رفع خطر از نقاط پرحادثه، معمولاً در دو مرحله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست برای کوتاه‌مدت، عملیات آشکارسازی این نقاط با هدف کاهش خطرات احتمالی صورت می‌گیرد، افزود: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز راهکار کوتاه‌مدت است لذا در گام دوم با انجام زیرسازی‌های لازم به طور اساسی نسبت به رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز اقدام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل با بیان اینکه انجام فرآیند آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز به کاهش تصادفات کمک شایانی می‌کند افزود: با اصلاح اساسی و بنیادی نقاط پرحادثه نیز قاعدتاً خطر از این نقاط رفع می‌شود.

صداقت با اشاره به بررسی نقاط حادثه‌خیز استان و جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز آنها، طی یک بازه زمانی سه ساله و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ گفت: به دنبال شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان و اعلام آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، برای اصلاح اساسی این نقاط در یک بازه زمانی سه ساله و از ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شد که تاکنون بخش عمده این نقاط با تلاش همکاران اصلاح شده‌اند.

وی با بیان اینکه شناسایی و انتخاب نقاط حادثه‌خیز بر مبنای سوابق سوانح جاده‌ای، بررسی‌های کارشناسانه و جمع‌آوری، بررسی و تحلیل داده‌های آماری طی یک بازه زمانی مشخص و بر اساس رویکردهای علمی روز دنیا انجام می‌شود با توجه به افزایش سرقت‌ها طی یکی دو سال اخیر، برنامه جابه‌جایی تابلوهای کامپوزیتی با تابلوهای فلزی در دستور کار اداره کل راهداری قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ