تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اساسی شهرستان تنگستان است

اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندارتنگستان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اساسی شهرستان تنگستان است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تنگستان عنوان داشت: انتظار داریم حق ۸۰ درصدی بودجه که متعلق به وزارت خانه‌ها است بر اساس تعامل و پیگیری مجدانه مدیران استانی و مجموعه استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جذب شهرستان‌های استان شود.

فرماندار تنگستان ادامه داد: اعتبارات پیش بینی شده کمیته برنامه ریزی در مقایسه با گذشته از رشد خوبی برخوردار است ولی نمی‌تواند پاسخ گوی نیازها و خواسته‌های کوتاه مدت، بلند مدت و آنی شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: اگرچه در حوزه کمیته برنامه ریزی ۱۴۰۲ شهرستان بر اساس مطالعه، تفاهم و یک کار مشترک برنامه‌ها پیش برده شد و منابع خوبی پیش بینی شد ولی در پایان سال آن طور که باید انجام شود خیلی از دستگاه‌ها آن انتظاری که از آنها می‌رفت محقق نشد البته جذب اتفاق افتاده اما اولویت کاری بعضی از دستگاه‌ها در بخش‌ها دیگر است.

نهضت خدمات‌رسانی در تنگستان

وی اضافه کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۱ کمیته برنامه ریزی تنگستان ۸۲ درصد و سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۷ درصد تخصیص داشته است که نهضت خدمات رسانی در حوزه‌های متفاوت در شهرستان انجام شد.

لطفی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در حوزه نوسازی و اجرای شبکه آب رسانی در شهرستان خدمات خوبی صورت گرفت خاطرنشان کرد: در حوزه آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن روستای محمد عامری در بخش دلوار که بزودی آغاز خواهد شد و نوسازی شبکه آب رسانی در چند روستای جنوبی بخش دلوار و در حوزه‌های راه، برق، راه‌ای مواصلاتی روستایی و بزرگ راهی نیز اقدامات خوبی در شهرستان انجام شد.

فرماندار تنگستان بیان کرد: در سه اسکله بخش دلوار کارهای خوبی در حوزه اعتبارات ملی انجام شد که در مدت سه سال بی سابقه است.

تنگستان دارای بیشترین مدارس تخریبی است

وی با اشاره به اینکه بیشترین مدارس تخریبی در استان متعلق به تنگستان است، افزود: از ابتدای حضور در شهرستان در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری لازم صورت گرفت و با تلاشی که از سال ۱۴۰۲ شروع شد و تخصیص نیز انجام گرفت و با پشتیبانی که در سال جاری صورت خواهد گرفت خیلی از مدارس تخریبی در شهرستان نوسازی خواهد شد.

لطفی با اشاره به اینکه تنگستان ازلحاظ راه‌های مواصلاتی و بزرگ راهی دارای ۷۰۰ کیلومتر راه است و در رتبه سوم استان قرار دارد اضافه کرد: ضروری بود در حوزه راه‌های روستایی و شهری در شهرستان سرمایه گذاری لازم صورت گیرد و در کمیته برنامه ریزی سال جاری اعتبارات خوبی برای این مسیرها در نظر گرفته شده است.

لزوم جذب اعتبارات ملی

فرماندار تنگستان یاد آور شد: اعتبارات شهرستان در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ۳۰۸ میلیارد تومان است که این میزان اعتبار در بخش‌های آموزشی، راه و شهرسازی، بهداشت، اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها، فرهنگی، فنی حرفه‌ای و اشتغال، آب، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و با اولویت‌سنجی نیازهای شهرستان تعیین و توزیع شده است.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اساسی شهرستان است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند چرا که اعتبارات شهرستانی پاسخگوی اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ