دریفت خیره‌کننده و هماهنگ دو تویوتا سوپرای خودران با هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد [تماشا کنید]

اقتصاد ایران: با اضافه‌شدن هوش مصنوعی به تویوتا سوپرا، این خودرو می‌تواند بدون نیاز به راننده دریفت‌های تماشایی‌اش را به‌نمایش بگذارد.

مؤسسه‌ی تحقیقات تویوتا (TRI) با همکاری دانشگاه استنفورد هوش مصنوعی جدیدی را به تویوتا سوپرا اضافه کرده است. دو تویوتا سوپرا با استفاده از هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد موفق شدند تا دریفت هماهنگی را به‌سبک مسابقات «فرمول دریفت» اجرا کنند.

آویناش بالاچاندران، نایب‌رئیس یکی از بخش‌های TRI، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که راندن دو خودرو به‌صورت مستقل و پشت‌سر‌هم نقطه‌ی عطف مهمی محسوب می‌شود. کنترل‌کردن پویای خودروها نقش مؤثری در ارتقای سیستم‌‌های ایمنی خودرو‌های آینده ایفا می‌کند.

پروفسور کریس گردس، یکی از مدیران مرکز تحقیقات خودروسازی دانشگاه استنفورد، اذعان می‌کند که طبق علم فیزیک، خودروها در زمان دریفت رفتاری مشابه با رانندگی در برف یا یخ دارند. بالاچندران نیز ادعا می‌کند فناوری جدید می‌تواند در مواقعی که کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود، مانند راننده‌ی دریفت حرفه‌ای کنترل خودرو را به‌دست بگیرد.

دو خودرو تویوتا سوپرا در حال دریفت
Toyota

سیستم کنترلی جدید می‌تواند ۵۰ راه‌حل را در یک ثانیه به‌منظور رفع ناپایداری خودرو ارائه کند و درنهایت با‌توجه‌به میزان فرمان‌پذیری و وضعیت ترمز و دریچه‌ی گاز بهترین راه را انتخاب کند.

مقالات مرتبط
  • فروش خودرو افسانه‌ای تویوتا سوپرا تقریباً ۵۰ درصد افت کرد
  • احیای خودرو افسانه‌ای تویوتا سوپرا پس از ۱۴ سال [تماشا کنید]

دریفت خیره‌‌کننده‌ی تویوتا سوپرا با هوش مصنوعی کنترل می‌شود. هوش مصنوعی به‌کاررفته در خودرو با هر بار طی مسیر توسعه می‌یابد و عملکرد بالغانه‌تری را به‌نمایش می‌گذارد. طراحی و توسعه‌ی مکانیسم‌های کنترلی خودرو جلویی را TRI‌ برعهده دارد؛ درحالی‌که دانشکده‌ی مهندسی استنفورد الگوریتم‌های تعقیب و تقلید خودرو عقبی را طراحی می‌کند.

در نتیجه‌ی همکاری تویوتا و دانشگاه استنفورد، خودروها بدون برخورد با یکدیگر دریفت هماهنگی را به‌نمایش می‌گذارند. دو خودرو با استفاده از وای‌فای به یکدیگر متصل شده‌اند. دانشگاه استنفورد در گذشته نیز خودروهای خودران با قابلیت دریفت را توسعه داده‌ است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ