۳۰ درصد از طلب گندم‌کاران پلدختر پرداخت شد

اقتصاد ایران: پلدختر - مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: حدود ۳۳ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری و تا کنون ۳۰ درصد از مطالبات آنان پرداخت شده است.

احمدرضا ساتیاروند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۳۳ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان پلدختر خریداری و تا کنون ۳۰ درصد از مطالبات آنان پرداخت شده است، اظهار داشت: با پیگیری انجام شده مابقی مطالبات کشاورزان گندم‌کار به‌مرور پرداخت می‌شود.

وی افزود: این میزان گندم خریداری شده از گندم‌کاران شهرستان پلدختر از سطح ۲۰ هزار هکتار مزارع دیم و آبی شهرستان برداشت و توسط پنج مرکز، خریداری شده که خرید امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه حدود هشت درصد افزایش‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: کشاورزان شهرستان نیز هزار و ۵۰۰ تن گندم به شرکت گواهی تهیه بذر مادری تحویل داده‌اند.

ساتیاروند، الگوی گشت را یکی از عوامل تأثیرگذار در رشد و توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: با تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، تغییر سیستم و روش‌های آبیاری و تغییر الگوی کشت انتظار می‌رود تولید گندم در شهرستان پلدختر به سه برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت نیازمند افزایش آگاهی مردم و مصرف‌کنندگان است، یادآور شد: این طرح دارای اهمیت خاصی است که موجب افزایش جمعیت، رشد تقاضا و بهبود نسبی سطح زندگی مردم می‌شود و راهکاری اساسی و مهم برای برون‌رفت از بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی نیز است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، به مطالبات کلزا کاران اشاره کرد و افزود: مراکز خرید تعاون روستایی به‌عنوان مباشر خرید ۲۰۰ تن کلزا به قیمت تضمینی از کلزا کاران شهرستان خریداری کردند و از |آنجا که پلدختر شهرستانی گرمسیری است اولویت نخست تعاونی روستایی استان پرداخت مطالبات کلزا کاران است و تا پایان هفته جاری یا در نهایت اوایل هفته آینده طلب آنها پرداخت می‌شود.

ساتیاروند، اظهار امیدواری کرد که می‌توان با استفاده و به‌کارگیری روش‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست شاهد رشد و شتاب تولید دانه‌های روغنی در شهرستان بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ