آیفون ۱۷ با «دیافراگم مکانیکی» عکاسی پرتره را وارد سطح جدیدی می‌کند

اقتصاد ایران: احتمالاً اپل با افزودن دیافراگم متغیر و مکانیکی به پرچم‌داران بعدی خود، استاندارد جدیدی را در عکاسی با موبایل معرفی کند.

طبق گزارش The Information، اپل قصد دارد در دوربین سری آیفون ۱۷ که سال آینده عرضه می‌شود، حداقل در یک مدل از سیستم دیافراگم مکانیکی استفاده کند.

سیستم مکانیکی به کاربران امکان می‌دهد تا اندازه‌ی دیافراگم گوشی اپل مدل آیفون ۱۷ را تنظیم کنند. دیافراگم همان دهانه‌ی لنز دوربین است که نور ازطریق آن وارد می‌شود. درحال‌حاضر، دیافراگم تمامی دوربین‌های آیفون ثابت است؛ اما برخی از اسمارت‌فون‌های اندرویدی مانند سری گلکسی S9 سامسونگ، از دیافراگم متغیر استفاده کرده‌اند.

با وجود سیستم مکانیکی، کاربران می‌توانند به‌صورت دستی دیافراگم را کوچک‌تر تنظیم کنند. این کار باعث می‌شود تا عکس‌هایی با عمق میدان کم ثبت شود؛ به‌گونه‌ای که سوژه در فوکوس قرار می‌گیرد و پس‌زمینه تار می‌شود.

در‌حال‌حاضر، اپل این افکت را با حالت پرتره (Portrait Mode) در آیفون‌ها ارائه می‌دهد؛ اما این حالت به‌صورت مصنوعی ایجاد می‌شود. این در‌ حالی‌ است که با دیافراگم مکانیکی این افکت به‌صورت طبیعی به‌دست خواهد آمد.

مقالات مرتبط
  • آیفون تاشدنی اپل تا دو سال آینده از راه می‌رسد؛ اما نه برای رقابت با زد فولد
  • تغییرات چشمگیر طراحی آیفون‌های ۲۰۲۵ اپل در راه است؛ آیفون SE 4 در گام نخست

حالت پرتره گاهی اوقات در جدا‌کردن سوژه از پیش‌زمینه با مشکل مواجه می‌شود؛ مشکلی که با استفاده از دیافراگم مکانیکی حل خواهد شد.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۷ را شهریور ۱۴۰۴ عرضه کند. همچنین، این احتمال وجود دارد که قابلیت دیافراگم مکانیکی فقط به مدل پرچم‌دار «آیفون ۱۷ اولترا» محدود شود که طبق شایعات فعلاً با نام آیفون ۱۷ اسلیم شناخته می‌شود. با‌این‌حال، با‌توجه‌به اینکه تا عرضه‌ی این گوشی‌ها بیش از یک سال باقی مانده، ممکن است برخی از برنامه‌های اپل درباره‌ی دوربین تغییر کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ