رشد و بازدهی به موقع شرکت‌ها در مرکز رشد ضروری است

اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل دوره پیش رشد، رشد و خروج از مرکز رشد را چرخه اصلی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، مدیریت مرکز رشد واحد را در ایجاد مرکزی قوی و ایده‌پرداز مطلوب ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: دوره پیش رشد، رشد و خروج سه مرحله‌ای است که مراکز رشد باید آن را طی بکنند که به نظر می‌رسد این سه روند به صورت مطلوب در مرکز رشد واحد به دلیل برخی مسائل و مشکلات رعایت نشده که باید این روند بازنگری شده و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم به عمل آید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل امکانات و شرایط مراکز رشد جهاد دانشگاهی را با مراکز رشد سایر سازمان‌ها متفاوت دانست و تصریح کرد: به لحاظ برخورداری مراکز رشد دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری از امکانات و شرایط مناسب، جهاد دانشگاهی نیز باید مزیت خاص خودش را داشته باشد.

رسولی گفت: ضروری است با استراتژی و برنامه‌های راهبردی مناسب با ارائه خدمات مطلوب، زمینه پرورش ایده‌ها را فراهم کنیم.

وی تیم‌سازی اصولی را لازمه توسعه و موفقیت شرکت‌های مستقر در مرکز رشد عنوان کرد و افزود: در صورتی که تیم‌سازی به طور مناسب اتفاق نیفتد و تخصص‌های لازم در این شرکت‌ها موجود نباشد و یا تیم به صورت صوری تشکیل شده باشد، رشد مناسب اتفاق نمی‌افتد.

رسولی با تاکید بر اینکه در تیم‌سازی چند تخصص ضروری باید در تیم باشد، خاطرنشان کرد: این تخصص‌ها عبارت از نوآوری‌کننده فنی و تخصصی، کارآفرینی، مدیر و بازاریاب و پشتیبانی عمومی است و اینکه یک نفر بتواند همه این تخصص‌ها را داشته باشد، امکان‌پذیر نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جهاد دانشگاهی واحدهای فناور را در طول پنج سال حمایت و پشتیبانی می‌کند و انتظار این است که بعد از پنج سال این واحدهای فناور تبدیل به حمایت‌کننده و پشتیبان جهاد دانشگاهی در ارتقای زیست بوم فناوری باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: در دنیا شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد دارای متد مناسبی است که سعی می‌کنیم در جهاد دانشگاهی نیز این متد را پیاده‌سازی کرده و در مرحله بعد در کنار مرکز رشد، مرکز خدمات کسب و کار ایجاد کرده و مراکز مارکتینگ و امورات اداری و حقوقی را نیز فعال کنیم.

رسولی تسهیلات و نقدینگی را یکی از زنجیره‌های اصلی در چرخه فعالیت مراکز رشد دانست و یادآور شد: با توجه به اختیارات معرفی وام تبصره ۱۸ در جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک، این تبصره فرصت مناسبی حمایت از واحدهای فناور است.

رئیس مرکز رشد فرآوری‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل نیز در این نشست هم‌اندیشی بر ضرورت پیگیری مستمر مسائل و مشکلات شرکت‌های مستقر در مرکز تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به تقاضای ۱۱ شرکت برای استقرار در مرکز رشد واحد و انجام داوری، ۹ شرکت از این تعداد با ایده‌های جدید در مرکز رشد مستقر خواهند شد و به زودی فضای فیزیکی مرکز رشد نیز افزایش خواهد یافت.

اوچی اردبیلی بر توانمندسازی شرکت‌های مستقر تاکید کرد و گفت: در راستای توانمندسازی این شرکت و حل برخی مشکلات از قبیل، پروپوزال‌نویسی، آشنایی با روند اخذ مجوزهای لازم و… با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دیگر می‌توان در این راستا قدم برداشت.

وی از برگزاری سه جلسه داخلی در ۶ ماه گذشته با اعضای مرکز رشد خبر داد و تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه‌های مختلف، کسب رتبه فناور برتر، اخذ مجوز trl توسط یکی از شرکت‌ها، اخذ مجوز سیب سلامت، اخذ کد اخلاق پزشکی توسط برخی از شرکت‌ها و خروج سه شرکت از مرکز و برنامه‌ریزی برای ورود ۹ شرکت به مرکز رشد از جمله فعالیت‌هایی است که در مرکز رشد جهاد دانشگاهی انجام شده است.

رئیس مرکز رشد فرآوری‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل افزود: برگزاری رویدادها، کارگاه‌ها، بازدیدها در راستای توانمندسازی شرکت‌های مستقر، حضور در نمایشگاه‌های مختلف به ویژه در نمایشگاهی در منطقه قفقاز، برگزاری رویداد سه روزه گردشگری، رویداد دورهمی، صندلی تجربه، برگزاری کارگاه‌هایی از قبیل آشنایی با قوانین مالیاتی، برندسازی، شبکه‌سازی دیجیتال و مارکتینگ، طراحی پنل انتقال تجربه، جلسه با صندوق پژوهش و… از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مرکز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ