هشدار درباره تشدید آلودگی هوای اصفهان/ وضعیت قرمز ادامه دارد

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری نسبت به اوج گیری آلودگی هوا به ویژه مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان طی ۴۸ ساعت پیش رو هشدار داد.‌

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش آلایندگی ناشی از نفوذ گرد و خاک از مناطق شرق و شمال استان اصفهان طی روز چهارشنبه، اظهار داشت: شهروندان به ویژه افراد آسیب پذیر جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان‌باردار و کودکان) ضمن رعایت الزامات بهداشتی و سلامت در برابر گرد و خاک، از تردد غیر ضرور و فعالیت بدنی در فضاهای باز طی پایان هفته بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: تشدید آلایندگی هوای اصفهان علاوه بر وجود ذرات pm۱۰ (ریزگردها) ناشی از افزایش غلظت ازن در محیط به عنوان آلاینده ثانویه است که بر اثر افزایش دما و تابش اشعه ماورای بنفش خورشید در ساعاتی از روز در شهر اصفهان روند صعودی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه وزش باد گرد و خاک و کاهش میدان دید در مناطق شمال، شرق و مرکز استان تا پنجشنبه ادامه دارد، اضافه کرد: افزایش سرعت وزش باد در مناطق کویری در مرز بین استان اصفهان و سمنان و مرز بین اصفهان و یزد و نیز کویر مشترک بین استان قم و اصفهان باعث خیزش گرد و خاک و نفود آن به مناطق شرق شمال و مرکز استان به ویژه شهرستان‌های اردستان، کاشان، آران و بیدگل، ورزنه، اصفهان و دیگر شده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه امروز شاخص هوای اصفهان و برخی شهرهای مناطق مرکزی در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم افراد جامعه قرار داشت، افزود: این شرایط روز چهارشنبه و طی پایان هفته هفته ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، با افزایش دما سرعت تند بادها در مناطق کویری افزایش یافته است و با توجه به وسعت پهنه‌های خشکسالی به علت کمبود بارش و پایین بودن رطوبت خاک با اندک وزش باد گرد و خاک از زمین متصاعد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش شعاع میدان دید به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار و فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق شمال و شرق استان، کاشان، آران و بیدگل، نائین، چوپانان، بادرود، خورو بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، ورزنه، جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند، انارک و کویرهای مجاور سمنان و نیز کانون‌های نقطه‌ای در شرق اصفهان و تالاب گاوخونی است ضمن اینکه شاهد استقرار الگوی گرم تابستانی با افزایش دمای کمینه ها در طول روز نسبت به نرمال هستیم.

شیشه فروش تاکید کرد: هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها شود از جمله فعالیت‌های خاک ورزی، خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک و گچ … ممنوع است.

وی از کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با نظارت محیط زیست طی پایان هفته خبرداد و گفت: به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط مطابق با شیوه نامه وضعیت اضطرار گرد و خاک ابلاغ شده نسبت به انجام مأموریت‌های مرتبط با این شرایط با اعمال نظارت‌های میدانی در جهت کاهش انتشار منابع آلاینده، خودرویی و صنعتی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: این استان علاوه بر متأثر بودن از کانون‌های فرسایش بادی شناسایی شده داخلی در شمال و شرق در مناطق هم مرز با استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان و نیز در اثر خشکی رودخانه زاینده رود و اراضی رها شده و کشت نشده به دلیل کمبود منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی نیز تحت تأثیر کانون‌های داخلی و نقطه‌ای است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ