خداباوری محور کار و حرکت حضرت زینب (س) بوده است

اقتصاد ایران: رشت - مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: خداباوری محور کار و حرکت حضرت زینب (س) بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احسان الله محمدی شامگاه سه شنبه در نشست بر خط «جهاد تبیین حضرت زینب (س) بعداز واقعه کربلا» اظهار کرد: حضرت زینب (س) مظهر جهاد تبیین قیام عاشور و انتقال دهنده واقعی نهضت امام حسین (ع) هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به قدرت نفوذ کلام و تأثیرگذاری خطابه‌های حضرت زینب (س) بیان کرد: شجاعت در کلام، فصاحت در بیان و صلابت در گفتار از سوی حضرت زینب (س) هیمنه دستگاه یزدیان را فرو ریخت.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به گوشه‌ای از خطابه‌های کوبنده حضرت زینب (س) اضافه کرد: حضرت زینب (س) در شرایطی لب به سخن و خطابه گشود که در آن زمان افراد حتی جرأت بردن نام «یزید» ملعون را نداشتند.

وی، «خدامحوری» را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب سلام الله در جهاد تبیین برشمرد و افزود: دیدگاه خدا محوری حضرت زینب (س) سبب شده تا علی رغم مصائب فراوان؛ غم از دست دادن عزیزان، سختی‌ها و گرفتاری‌های اسارت، آه نوای یتیمان و کودکان اما سپاس خداوند را در سرلوحه بیان و سخنرانی خویش قرار می‌دهد و سخنان خویش را در کاخ یزید ابتدا با حمد ستایش خدا شروع می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خدامحوری در «جهاد تبیین» سبب حفظ ما در حق و حقانیت می‌شود، گفت: در چهارچوب شرع و در قاعده درست و صحیح حرف بزنیم از باب صداقت آنچه که حق است آن را بیان کنیم.

به گفته محمدی، سخنرانی حضرت زینب (س) در کاخ یزید تقابل دو اندیشه است اندیشه خدا محوری، صداقت، حقیقت و حقانیت و اندیشه طاغوت و باطل محوری، دروغ، تزویر انحراف افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) همه حوادث را در دایره قدرت خداوند می‌دید، افزود: خداباوری محور کار و حرکت حضرت زینب (س) بوده است و همین مساله موجب ماندگاری فلسفه قیام عاشورا شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه «جهاد تبیین» بعد از دفاع مقدس کمرنگ شد، گفت: بعد از دفاع مقدس حق مطلب ادا نشد و به مفاهیم و ارزش‌هایی نظیر شهادت، جانبازی، ایثارگری، رزمندگی و شهادت طلبی کمتر پرداخته شد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مفاهیم دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان انتقال داده نشده است، اضافه کرد: درس گیری را واقعه کربلا و همچنین تبیین دستاوردهای معنوی و اعتقادی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بسیار اهمیت دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ