فعالان قرآنی باید جایگاه اصلی خود را در نگاه مدیران پیدا کنند

اقتصاد ایران: اصفهان -رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: باید شاهد آن باشیم که افراد برتر در امور قرآنی جایگاه واقعی خود را در نگاه مدیران و مسئولان داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری جامعه ما ارتباط با قرآن و استفاده کردن از محتوای آن است و دوری مردم از آن باعث آفت‌های مختلف دنیوی و اخروی فراوان می‌شود.

وی افزود: اگر ما بتوانیم ارتباط خود را با قرآن و به ویژه مفاهیم آن افزایش دهیم، تأثیر آن را در زندگی دنیایی و عاقبت اخروی خود خواهیم دید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه برای ورود به مفاهیم قرآن باید برخی مقدمات را فراهم کرد، گفت: خواندن و حفظ قرآن و قرار گرفتن متون آن در حافظه و قلب و جان انسان از مقدمات ورود به مفاهیم این کتاب آسمانی است که یقیناً تأثیرات فراوانی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: قرآن در طول تاریخ به واسطه کتابت، حفظ و انتقال دل به دل به دست ما رسیده و یک میراث گرانبهایی است که باید محفوظ باشد.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به تأثیر برگزاری مسابقات قرآن کریم در افزایش رونق جامعه قرآنی بیان کرد: مسابقات قرآن شور و انگیزه‌ای را برای طالبان رشته‌های مختلف قرآن ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که خود را محک زده و ایرادات و اشکالات خود را متوجه شوند؛ همچنین در راستای تلاش برای ارتقا به مراحل بالاتر نیز به آنها کمک می‌کند.

وی افزود: به صورت طبیعی کسی که می‌خواهد حافظ کل قرآن شود باید با شرکت در برخی دوره‌ها و رقابت‌ها خود را محک زده و انگیزه لازم برای رسیدن به هدف نهایی و در ادامه فهم و عمل به آن را به دست بیاورد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر از عملکرد حافظان قرآن تصریح کرد: حافظان قرآن باید علاوه‌بر حفظ این کتاب آسمانی با مفاهیم و معانی آن هم در همان حین حفظ قرآن، ارتباط برقرار کنند و در گام بعدی عامل به آن باشند؛ البته عمل به قرآن وظیفه همه ماست و باید در انجام آن بکوشیم.

وی اضافه کرد: خواندن، یاد گرفتن، حفظ و عمل به قرآن مراحلی است که باید در طی سیر صعودی ارتباط با قران در نظر گرفته و انجام دهیم.

حجت‌الاسلام احمدیان با تاکید بر نقش نهادهای فرهنگی در اعتلای قرآن گفت: ایجاد شور و انگیزه در بین حافظان و قاریان قرآن به واسطه انسجامی است که مجموعه‌های مختلف ایجاد می‌کنند و این بر عهده نهادهای فرهنگی و جزو وظایف آنها است.

وی اظهار کرد: شهرستان اصفهان از جمله نقاط فرهنگی و مذهبی در کشور بوده و هم به صورت شهودی و هم آماری می‌توان آن را جزو پیشتازان عرصه قرآن در کشور دانست؛ این پیشتازی باید حفظ شود و با همت متولیان فرهنگی و مجموعه‌های مرتبط با قرآن و دین، برای افزایش شور و اشتیاق به قرآن در بین جوانان و نوجوانان تلاش کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: امیدواریم که روزی به مسابقات قرآنی چندبرابر مسابقات ورزشی و علمی اهمیت داده شود و جایگاه اصلی خود را پیدا کند؛ همچنین باید شاهد آن باشیم که افراد برتر در امور قرآنی جایگاه واقعی خود را در نگاه مدیران و مسؤولان داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ