۱۵ مراسم عزاداری محرم در حوزه علمیه نرجس ساری برگزار شد

اقتصاد ایران: ساری - مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس(س) ساری از برپایی ۱۵ مراسم عزاداری ماه محرم باخادمی طلاب این حوزه و با شرکت اقشار مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده فاطمه ساداتی شامگاه سه‌شنبه در جمع خواهران حوزه علمیه حضرت نرجس (س) ساری اعلام کرد که با لطف حق‌تعالی و عنایت اهل بیت علیهم السلام، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به مدت ۱۵ روز در این حوزه با میزبانی و خادمی طلاب و همسران برای عموم مردم برگزار شد.

وی افزود: این مراسم شامل برنامه‌های سخنرانی، روضه‌خوانی و موکب پذیرایی از عموم مردم بود که با چای، شربت و دمنوش از شرکت‌کنندگان پذیرایی گردید. همچنین، به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتاب‌هایی به صورت هدیه در اختیار عموم قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس ساری افزود: بخشی از طلاب خادم در این فرصت ناب، به هدف تبیین و انتقال مفاهیم دینی، کلاس‌های آموزشی و تربیتی ویژه کودکان و نوجوانان را به عهده داشتند که رضایت و بازخورد خوبی را از جانب خانواده‌ها به همراه داشت.

وی همچنین اشاره کرد که برنامه ویژه‌ای به شکرانه توفیق و به پاس خدمتگزاری صادقانه و خالصانه جهت تقدیر از خادمان اباعبدالله الحسین (ع)، تدارک دیده شده است. این خادمان با تمام تلاش و انگیزه، پذیرایی از عزاداران مجلس سالار شهیدان را بر عهده داشتند و صحنه‌های باشکوهی از محبت امام حسین (ع) را خلق و جلوه گر ساختند.

ساداتی با اشاره به ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجا» تاکید کرد که این مراسم به منظور بزرگداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران وفادارش برگزار شد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمد.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس ساری با اشاره به عظمت و شکوه مراسم‌های روضه اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد که این مراسم‌ها همواره با حضور گسترده مردم عاشق و دلباخته به امام حسین (ع) برگزار می‌شود و هر سال به تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود.

وی افزود: این مراسم‌ها نه تنها به دلیل جنبه‌های معنوی و روحانی خود، بلکه به خاطر انسجام و همبستگی اجتماعی که ایجاد می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. حضور اقشار مختلف مردم، از جوانان تا سالمندان، نشان‌دهنده عشق و ارادت عمیق آنان به سیدالشهدا (ع) است.

وی با بیان اینکه مراسم روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) در این ۱۵ روز، با شکوه و جلال خاصی برگزار شد، افزود: سخنرانی عالمان دینی و مداحی‌های پرشور، فضایی معنوی و الهی ایجاد کرد که تأثیر عمیقی بر دل‌ها و جان‌های شرکت‌کنندگان گذاشت.

ساداتی افزود: برنامه ویژه ای برای خادمان اباعبدالله الحسین (ع) که در این مدت خالصانه به خدمت پرداخته اند با هدف تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات آنان تدارک دیده شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ