نگرانی فرانسه از خطای محاسباتی تل‌آویو در آستانه المپیک

اقتصاد ایران: فرانسه نگران است که رژیم صهیونیستی با اشتباه محاسباتی وارد جنگ با حزب الله شود و در کشاکش برگزاری المپیک در پاریس و درحالی که آمریکا هم درگیر کمپین‌های انتخاباتی است، بحرانی دیگر برای غرب در خاورمیانه رقم بزند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تبادل آتش میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی درحالی ادامه دارد که ارزیابی‌های اطلاعاتی فرانسه حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید درگیری با حزب‌الله لبنان است. این درحالی است که پیش از این نیز گزارشاتی درباره برنامه رژیم اسرائیل برای آغاز جنگ با لبنان در تابستان امسال و قبل از آغاز سال تحصیلی در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده بود. 

روزنامه الاخبار  در گزارشی در این زمینه نوشت، فرانسوی‌ها به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل به دنبال جنگ با لبنان است و میان مقامات صهیونیست درخصوص پرداخت هزینه نبرد با حزب الله اجماع نظر وجود دارد.

این گزارش تصریح می‌کند که مقامات فرانسوی نگران این هستند که اسرائیلی‌ها درباره سطح حمایت غرب از جنگ با حزب‌الله دچار خطای محاسباتی شوند. بعبارتی فرانسه از این امر دلهره دارد که مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با وجود آگاهی از هزینه جنگ با لبنان وارد درگیری شوند که با ضربات محکم حزب الله نبرد از کنترل خارج شود و به جنگ تمام عیار منطقه‌ای بدل شود.

کشور فرانسه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , لبنان , حزب‌ الله لبنان , طوفان الاقصی ,

این امر بدان معنا است که دو کشور آمریکا و فرانسه به عنوان مهمترین بازیگران غربی در تحولات لبنان در این برهه آماده حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ با لبنان نیستند. به ویژه که در این فقره برخلاف نبرد غزه ادعای مشروعیت بخش انتقام نزد افکار داخلی سرزمین‌های اشغالی هم اعتبار ندارد و در عرصه بین المللی نیز جنایات رژیم صهیونیستی اعتبار کل کشورهای محور غربی را خدشه‌دار کرده است. 

از سوی دیگر فرانسه که به دلیل تغییرات بعد از انتخابات گرفتار مسائل داخلی شده و این درحالی است که طی ماه‌های آتی این کشور درگیر برگزاری مسابقات المپیک در پاریس خواهد بود. آمریکا نیز در کشاکش رقابت انتخاباتی قرار دارد و طی این چندماه رقابت‌ها و کمپین‌های انتخاباتی در این کشور به اوج می‌‌رسند و بخشی از ظرفیت‌های سیاسی این کشور از تحولات منطقه خاورمیانه منحرف خواهد شد.

از این رو حامیان رژیم صهیونیستی در واشنگتن و پاریس نگران هستند که این رژیم دست به ماجراجویی بزند و تحولات در خاورمیانه از کنترل خارج شود. این درحالی است که پس از چندین دور مذاکره طی شش ماه گذشته نشانه هایی درخصوص توقف جنگ درحال بروز است و این تنش جدید دردسر و ماجراجویی جدید نتانیاهو برای فرانسه و آمریکا به حساب می‌آید.

کشور فرانسه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , لبنان , حزب‌ الله لبنان , طوفان الاقصی ,

فرانسه برای نجات رژیم صهیونیستی از این ورطه قصد دارد فعالیت نیروهای یونیفیل را در مناطق جنوبی لبنان افزایش دهد تا با کمک کلاه آبی‌ها بتواند اسرائیل را به سوی تصمیم درست هدایت نماید. آمریکا نیز با عملیات روانی به دنبال هدایت ادراکی رهبران صهیونیست است. در همین خصوص روزنامه واشنگتن پست از قول منابع دیپلماتیک مدعی شد که «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان در خصوص توقف جنگ و عقب‌نشینی نیروهای حزب‌الله تا بالای رود لیتانی مذاکراتی را با آمریکا انجام داده است.

تاکنون نبیه بری و مقامات حزب الله درباره این گزارش روزنامه آمریکایی واکنشی نداشته‌اند ولی بنظر می‌رسد که واشنگتن در راستای هدایت افکار و تحلیل مقامات اسرائیلی، سیگنال در دسترس بودن میز مذاکره را به تل‌آویو منتقل می کند تا گزینه جنگ رخ ندهد.

در این میان حزب الله با روشی دیگر درحال تصیح ادراک مقامات صهیونیست است و با ضربات کنترل شده ولی دردناک همزمان با انتشار فیلم عملیات هدهد در حیفا و جولان به جنون اسرائیلی ها پاسخی هوشمندانه ارائه می کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام /

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ