مشترکان اردبیلی کاهش ۱۰ درصدی مصرف را فراموش نکنند

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با توجه به شدت گرما در جنوب کشور و هوای خنک در استان اردبیل، مشترکان برق این استان باید کاهش مصرف ۱۰ درصدی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قدیمی عصر سه‌شنبه در جلسه بهینه مصرف برق در اردبیل با همراهی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: با توجه به حاکم شدن هوای خنک در استان و کاهش مصرف بارهای سرمایشی امیدواریم این شرایط به پایداری شبکه برق کمک کرده و استمرار خدمات‌رسانی در مناطق گرمسیری را فراهم کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ۲ هفته پیش رو شدت گرمای ورودی از غرب آسیا به کشورمان بیشتر خواهد بود، انتظار می‌رود با صرفه‌جویی ۱۰ درصد هر مشترک وضعیت پایداری را در تأمین برق در کشور شاهد باشیم تا قطعی‌های برق اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز در بالاترین سطح و پیک روز و شب ۴۵۶ مگاوات استفاده از انرژی را شاهد بودیم که ۷.۵ درصد مصرف برق استان نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

قدیمی افزود: البته این رشد مصرف بیشتر مربوط به افزایش تعداد مشترکان بوده و در کنار آن انتظار می‌رود در بخش‌های خانگی، اداری، کشاورزی و تجاری کنترل مصرف را نیز شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده مصرف در این ایام بارهای سرمایشی است که از ۷۷ هزار مگاوات مصرف برق کشور، ۳۲ هزار مگاوات آن مربوط به بارهای سرمایشی است.

قدیمی اضافه کرد: در استان اردبیل نیز در مناطق گرمسیر به ویژه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد استفاده از کولرهای گازی و آبی هستیم که انتظار می‌رود هموطنان در استفاده از کولرهای گازی به درجه آسایش توجه کرده و در کولرهای آبی نیز روی دور کند تنظیم کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ساعات پیک مصرف را ۱۲ تا ۱۸ روز و ۲۰ تا ۲۳ شب اعلام کرد و ادامه داد: در این ساعات انتظار می‌رود در استفاده از وسایل لوازم برقی دقت بیشتری شده و جلوی مصرف بی‌رویه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام هواشناسی هوای گرم تا عصر فردا در اردبیل حاکم بوده و از پنجشنبه هوای خنک دوباره در این استان حاکم می‌شود تا شاهد ثبت هوای ۲۵ تا ۲۸ درجه در استان باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ