ظرفیت‌های داخلی را قدر بدانیم

اقتصاد ایران: نیر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید ظرفیت‌های منابع انسانی، تجهیزات و امکانات داخلی خود را قدر بدانیم و از چشم دوختن به خارجی‌ها دست برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی یک واحد تولیدی در شهرک تخصصی آب نیر، اظهار کرد: تنها راه نجات کشور در جهش تولید و رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی با همراهی و حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا کشور در مسیر ثبات اقتصادی گام بردارد.

وی وجود شهرک تخصصی آب در نیر و تعدد واحدهای تولیدی احداثی را یادآور شد و تصریح کرد: این شهرک ظرفیت خوبی را برای واحدهای تولیدی آب معدنی و سایر نوشیدنی‌ها فراهم کرده تا محصولات متنوع خود را به بازارهای داخلی و خارجی صادر کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: همین واحد تولیدی آب معدنی و نوشیدنی در هشت سال اخیر تعطیل بوده در حالی که ظرفیت تولید ۲ میلیون بطری را دارد که در خاورمیانه نیز این ظرفیت تولید روزانه بی‌نظیر است.

آیت‌الله عاملی افزود: باید مقصران و عوامل خیانت‌کننده به این واحد تولیدی در برابر مردم و دستگاه قضا پاسخگو باشند چرا که در این هشت سال بزرگترین خسارت به بیت‌المال و سرمایه مردم در چنین مجموعه عظیمی وارد شده است.

وی از نهادهای بازرسی، نظارتی و قضائی خواست تا با ورود به این پرونده در سریع‌ترین زمان عوامل مقصر و خائن در تعطیلی این واحد تولیدی را شناسایی و به سزای عملشان برسانند.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نباید اجازه دهیم تا چرخه تولید متوقف شده و در نقطه مقابل چشم به واردات بدوزیم در حالی که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌توانیم به رونق و جهش تولید و در کنار آن به تولید ثروت در استان و مناطق محروم کمکی جدی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در همین مجموعه تولیدی تعطیل شده ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر در فاز اول فراهم می‌آید که قطعاً ظرفیت اشتغال غیرمستقیم آن نیز به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد.

امام جمعه اردبیل ضرورت تسهیل در انتقال سهام این مجموعه تولیدی را به سرمایه‌گذار جدید یادآور شد و گفت: به نحوی عمل خواهیم کرد تا سرمایه‌گذار جدید بتواند با خیال راحت به تولید مشغول شده و عرضه محصولات را به شکل متنوع شاهد باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ