تاج: کسی نباید برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها لابی کند

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون فوتبال هشدار داد، امسال کسی نمی‌تواند با لابی‌گری دنبال برگزاری بازی‌های خانگی تیمی باشد و باید استانداردها رعایت شود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در حاشیه مراسم قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: به رسم ادب درگذشت هنرمند فوتبالی کشورمان، سعید راد را تسلیت عرض می‌کنم. ایشان از دوستان بنده بود و خدا رحمتش کند. من چندین جلسه را با مرحوم راد و مسعود کیمیایی (کارگردان سینما) داشتم. او خیلی فوتبالی و علاقه‌مند به پرسپولیس بود.

وی افزود: فوتبال ارزان‌ترین و قوی‌ترین پدیده اجتماعی است، از این جهت ارزان که کل لیگ را می‌توان تخمین زد. اگر به بقیه پرداختی‌ها در سایر حوزه‌ها نگاهی بیندازیم با فوتبال قابل مقایسه نخواهد بود، به همین دلیل است که فوتبال شادی و نشاط کشور را گسترش می‌دهد. فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها با فوتبال پُر می‌شود. خیلی از گفت‌وگوهای مردم در جامعه فوتبالی است. خیلی مهم است که بدانیم فوتبال چقدر نقش مؤثری دارد، حتی در رفع گرفتاری‌های اجتماع. باید دست کسانی که به هر نحوی به باشگاهداری کمک می‌کنند، بوسید. فدراسیون فوتبال نزدیک به 37، 38 هزار مسابقه برگزار می‌کند که تبلورش لیگ برتر بوده و پیشانی فوتبال است.

«نقدهای زیادی به فوتبال وارد است که درصدد رفع آن هستیم.»، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این جمله خاطر نشان کرد: دو چیز در حوزه فوتبال مهم است، نخست اینکه در فوتبال ابهام وجود دارد و بعد از آن حساسیت. در فوتبال هر چیزی گفته می‌شود وایرال خواهد شد. همه باید بدانیم در فوتبال چه کاری انجام می‌دهیم. همه باید در برطرف کردن نقص‌های حوزه فوتبال تلاش کنند.

تاج ادامه داد: به استقبال فصل جدید فوتبال می‌رویم، لیگی که با سال‌های گذشته متفاوت است. امسال پُر از مسابقات فوتبال هستیم و یک یک همه (با لهجه اصفهانی) باید همدیگر را درک کنیم. ما لیگ نخبگان آسیا، مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ‌مان را داریم. مسابقات تیم‌های فوتبال نوجوانان و جوانان را خواهیم داشت، فوتسال نیز جام جهانی دارد که البته ربطی به فوتبال ندارد. امسال همه باید همکاری کنند و با یکدیگر کنار بیایند.

وی با اشاره به قوانین جدید در مورد نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه‌ها گفت: قوانین جدیدی درباره استانداردسازی ورزشگاه‌ها وضع شده است و شاید امسال نتوانیم مسابقات را در برخی از ورزشگاه‌ها برگزار کنیم، چون مکلف به رعایت استانداردهای AFC هستیم. اگر زودتر به استقبال این قانون نمی‌رفتیم هفت باشگاه ما مجوز حرفه‌ای نمی‌گرفتند. ما کشوری بودیم که تعلیق شده بودیم، ولی الان بهترین نمره را گرفتیم و تشویق شده‌ایم. ژاپن و کره جنوبی کمتر از ما نمره گرفتند. کسی از شما نمی‌تواند بگوید سندسازی کرده‌ایم. باشگاه‌ها خودشان مدارک را بارگذاری کردند و باید به این باشگاه‌ها دست مریزاد گفت.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: لیگ امسال را در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌کنیم که حتماً بلیت الکترونیکی داشته باشد و هر کسی باید در صندلی خودش بنشیند. تشکیل کانون هواداران مصوب و ابلاغ شده است. همه نهادهای نظارتی روی ایجاد و اجرای آن نظارت خواهند کرد. امروز ابلاغ کانون هواداران به باشگاه‌ها داده شد. هر باشگاهی باید کانون هوادارانش را ایجاد کند و پس از گرفتن استعلام‌ها، ورزشگاه باید در اختیار کانون قرار بگیرد تا هر کسی که به‌عنوان تماشاگر می‌آید روی صندلی خودش بنشیند. بحث نور، VIP، اسکوبورد و ... را نیز بارها توضیح داده‌ایم و اگر این استانداردها نباشد، هر باشگاهی باید به ورزشگاهی برود که این استانداردها را داشته باشد. دیگر با لابی‌بازی، حضور این نماینده و استاندار مسئله حل نمی‌شود. از همه عزیزان خواهش می‌کنم درباره استانداردسازی ورزشگاه‌ها با کسی مذاکره نکنند و به جای آن، مشکل را برطرف کنند تا هر تیمی در ورزشگاه خودش بازی کند، در غیر این صورت باید در ورزشگاه دیگری بازی کند.

وی اشاره‌ای به روند بازسازی ورزشگاه آزادی کرد و گفت: در بحث بازسازی ورزشگاه آزادی، وزیر ورزش و جوانان زحمت کشید. وزیر ورزش هزار و 100 میلیارد تومان مصوب کمک دولت را گرفت. تلاش ما رسیدن ورزشگاه آزادی به هفته‌های اول لیگ است، اما اگر این اتفاق نیفتد، برگزاری بازی‌ها در جای دیگر پیش‌بینی شده است.

تاج راجع به استفاده از سیستم‌های کمک داور ویدیویی VAR‌ در مسابقات لیگ برتر خاطر نشان کرد: در ماجرای VAR‌ بدانید 16 داور، 10 کمک داور، 12 اپراتور و 9 تکنسین آموزش داده شده‌اند. یک زمانی داوران ما در کشورهای دیگر آموزش می‌دیدند، ولی به AFC اعلام کردیم یک ساختمان را برای آموزش داوران تجهیز کرده‌ایم. هر کشوری بخواهد می‌توانیم در این رابطه برای آموزش داوران سرویس بدهیم. بخشی از دستگاه‌های VAR‌ وارد کشور شده است و بخش دیگری نیز به‌زودی وارد می‌شود تا بتوانیم مسابقات را با حضور VAR‌ برگزار کنیم. نماینده فیفا برای بررسی مسائل VAR‌ وارد کشور خواهد شد. خودمان نیز درخواست کردیم نماینده AFC برای بررسی ورزشگاه‌ها به کشور بیاید.

«تلاش خواهیم کرد لیگ برتر را در شرایط عالی و با نظم خوبی برگزار کنیم.»، وی با بیان این جمله یادآور شد: به مردم غیور لرستان و یزد بابت حضور تیم‌های‌شان در لیگ برتر خیر مقدم می‌گویم و امیدوارم بتوانند در ورزشگاه‌های خودشان میزبانی کنند. همچنین امیدوارم بار دیگر تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان را در لیگ برتر ببینیم.

آخرین موضوعی که رئیس فدراسیون از آن یاد کرد، احضار برخی از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال در پرونده فساد در فوتبال بود. تاج در این مورد نیز اظهار داشت: اخیراً دستگاه‌های قضایی توضیحاتی برای سال‌های 99 از همکاران‌مان خواسته‌اند. اعتقاد داریم هر کسی در هر مقامی باید پاسخگو باشد. همکاران‌مان استقبال کردند، ولی توضیحات انتسابی است. امسال باید لیگ پاک، خوب و منظمی داشته باشیم. بخش‌نامه‌ای برای داوران به سازمان لیگ و کمیته داوران داده و دقیقاً گفته‌ایم شرایط باید به چه صورت باشد. هر کسی در حوزه فوتبال صحبتی یا سؤالی کرد، باید مکلف باشد که چطور پاسخ بدهد. امیدوارم امسال لیگ خوب، پویا و پربازده‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ