باید همه مردم آسیا از خطر مخاطرات جوی محافظت شوند

اقتصاد ایران: رییس تیم کاری مفهوم منطقه‌ای اتحادیه هواشناسی آسیا گفت: برای اینکه همه مردم آسیا از خطر مخاطرات جوی محافظت شوند باید ساختار کاری اتحادیه هواشناسی آسیا به روزرسانی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی در سومین نشست تیم کاری مفهوم منطقه‌ای اتحادیه هواشناسی آسیا که با حضور نمایندگان برخی کشورهای آسیایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم پیرو صحبت‌های دبیرکل سازمان ملل، همه مردم دنیا تا سال ۲۰۲۷ به وسیله سامانه «هشدار سریع برای همه» از خطر مخاطرات جوی محافظت شوند، باید یک تیم کاری در ساختار کاری جدید اتحادیه هواشناسی آسیا اضافه شود.

وی افزود: تیم کاری «هشدار سریع برای همه» می‌تواند برای پیگیری فراگیر شدن این سامانه در آسیا کمک زیادی کند، پس باید این موضوع را در هجدهمین نشست اتحادیه هواشناسی آسیا ارائه و تصویب کنیم.

رئیس تیم کاری مفهوم منطقه‌ای اتحادیه هواشناسی آسیا ادامه داد: تغییرات اقلیمی اثرات و پیامدهای مهمی در منطقه آسیا داشته است به طوری که بیشتر کشورهای آسیا با چالش‌های خشکسالی، سیل و طوفان‌های شن درگیر هستند.

تاج بخش مسلمان تصریح کرد: آسیا یک قاره پهناور و دارای اقلیم متنوع است که برای مدیریت و تعدیل شرایط مخاطره آمیز پدیده‌های جوی و هیدرولوژیکی آن به ویژه سیل نیازمند یک تیم کاری در حوزه آب شناسی نیز هستیم.

وی عنوان کرد: تیم کاری آب شناسی می‌تواند به مدیریت و تعدیل پدیده‌های حدی این حوزه کمک کند تا بتوانیم فعالیت‌ها و خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: فراوانی وقوع پدیده‌های مخاطره آمیز جوی رابطه نزدیکی با تغییر اقلیم دارد که برای مدیریت آن باید گام‌های مشترک و هماهنگی برداشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ