دخل و خرج خبازان با هم نمی‌خواند

اقتصاد ایران: اردبیل- نایب رئیس اتحادیه نانوایی‌های استان اردبیل گفت: دخل و خرج خبازان و صاحبان نانوایی‌ها هیچ همخوانی ندارد و انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه تدبیری بهتر بیندیشند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام قهرمانی‌نیا عصر سه‌شنبه در نشست اصناف و بازاریان با استاندار اردبیل، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن قیمت نان در استان دخل و خرج نانوایی‌ها تناسبی با هم ندارند و در هر کیسه فعالان این عرصه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان متضرر می‌شوند.

وی با انتقاد از تعدد بازرسی‌ها از نانوایی‌ها تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها و نهادها که هیچ ارتباطی با نانوایی‌ها ندارند، با بازرسی و نظارت مستمر سعی می‌کنند تا اسباب آزار و اذیت نانوایی‌ها و اختلال در کار آنها را فراهم کنند.

نایب رئیس اتحادیه نانوایی‌های استان اردبیل گفت: برخلاف سایر صنوف، بیشترین بازرسی‌ها از نانوایی‌ها انجامی می‌شود در حالی که کمترین تخلفات را در بین کسبه نانوایی‌ها و خبازان شاهد هستیم.

قهرمانی‌نیا افزود: با وجود تراکنش‌های زیاد در هر نانوایی که تا یک‌هزار و ۵۰۰ مورد نیز می‌رسد، متأسفانه بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه دچار غفلت شده و یا در این امر بی‌توجهی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر قیمت نان در شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها اعلام شود چرا که همچنان نرخ نان تولید شده در این استان بسیار پایین‌تر از سایر مناطق است.

قهرمانی‌نیا اضافه کرد: ما کمترین تخلف را به ویژه فروش آرد خارج از شبکه شاهد هستیم و به نظر می‌رسد با نظارت‌های دقیق سامانه‌های آنلاین جلوی تخلفات عمده در این بخش گرفته شده است.

وی بیان کرد: هر چند سیستم موجود نیز دارای ایرادات و اشکالات است اما تلاش بر این است تا اسباب رضایتمندی مردم فراهم آید که قطعاً با اصلاح قیمت‌ها، بخش عظیمی از دغدغه‌ها و مشکلات خبازان نیز رفع خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه نانوایی‌های استان اردبیل یادآور شد: به رغم اعلام مسئولان مبنی بر بالاترین تخصیص سرانه آرد به استان تا ۱۲ کیلوگرم ولی در عمل آثار این تخصیص آرد را شاهد نیستیم و همچنان بسیاری از نانوایی‌ها با مشکلات و دغدغه‌هایی در این بخش روبه‌رو هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ