برف‌روبی در ییلاقات سبلان

اقتصاد ایران: اردبیل- در اوج گرمای تابستان که در برخی از استان‌ها دمای هوا به ۵۳ درجه رسیده، در دامنه‌های سبلان عملیات برف‌روبی جاده‌های عشایری در گام‌های پایانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل عصر سه‌شنبه در جریان برف‌روبی جاده‌های عشایری در دامنه‌های سبلان، اظهار کرد: با تلاش راهداران عملیات برف‌روبی از اردیبهشت ماه شروع شده و ما آخرین نقطه مسیرهای کوهستانی سبلان را برای تردد عشایر برف‌روبی کرده و بازگشایی را انجام دادیم.

حاتم طهماس‌پور تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ نقطه مسدود شده از برف با تلاش راهداران و استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات راهداری بازگشایی شده و عملیات برف‌روبی در اوج گرمای تابستان در این منطقه در حال انجام است.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر جاده عشایری در استان اردبیل وجود دارد که عمده آن در مناطق کوهستانی و برف‌گیر قرار گرفته که تا ۲ ماه اخیر سعی شده تا این فرآیند به انجام برسد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: با بازگشایی آخرین مسیر عشایر مشگین‌شهر به راحتی می‌توانند تردد خود را به مناطق ییلاقی نیر و سراب انجام داده و از این مناطق نیز بهره‌برداری کنند.

طهماس‌پور به استقرار هوای خنک در دامنه‌های سبلان اشاره کرد و ادامه داد: بر خلاف مناطقی که دمای ۵۵ درجه را تجربه می‌کنند ما در این مناطق با شرایط خاصی روبه‌رو هستیم به طوری که خنک‌های هوا وضعیت متفاوتی را برای عشایر کوچ رو و دام آنها فراهم کرده است.

وی از هموطنان خواست تا با سفر به ییلاق ایران، استان اردبیل به ویژه دامنه سبلان در مشگین‌شهر و سرعین تابستان خنک را تجربه کرده و از شرایط لذت ببرند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای برف‌روبی مسیرهای عشایری ما از ۹ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات نیز استفاده کردیم تا ۲۵۰ نقطه برف‌گیر و مسدود شده بازگشایی شده و مسیر برای تردد راحت و آسان باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ